عطاء اله اکبری اظهار داشت در گفت وگو با ایسنا افزود: توسعه شبکه راههای استان به ویژه ساخت بزرگراه با هدف رشد ترانزیت و تجارت، اتصال راههای داخلی به محورهای مرزی، افزایش درآمدهای ارزی، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر، کاهش زمان سیر و مصرف سوخت و حفظ محیط زیست در چند سال اخیر به طور ویژه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است بطوریکه در حال حاضر با وجود همه تنگناهای مالی در کشور ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راهسازی و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر در محورهای زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل - زهک توسط این اداره کل در دست ساخت است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین با توجه به روند توسعه شتابان در این استان و اهمیت توجه به حوزه ساخت راه های استاندارد که یکی از مولفه های رشد شاخص های رفاه در هر جامعهای محسوب میشود این اداره کل در جهت تامین مصالح و تلاش در جهت تولید آن دست به اقدام جهادی زده است بطوری که تعداد انفجارهای صورت گرفته برای تهیه مصالح مورد نیاز ساخت راههای استان در این مدت در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر بوده است.
اکبری با اشاره به اینکه با پیگیری و نظارت حراست اداره کل راه و شهرسازی استان و با هماهنگی و تعامل لازم با هیات مواد ناریه استان و مرکز حراست وزارت متبوع موضوع انفجار ترانشه و معادن در استان انجام شده تصریح کرد: این اداره کل در جهت پیشبرد سریع اهداف ساخت جاده ها و بزرگراهها پیگیریهای مجدانه ای برای تامین مصالح مورد نیاز داشته تا جایگاه این استان را در موقعیت سازندگی تثبیت و تعالی ببخشد.
انتهای پیام
نظرات