• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401051008184
  • خبرنگار : 50126

خدمات عادل آذر فراموش نمی‌شود

خدمات عادل آذر فراموش نمی‌شود

ایسنا/ایلام امروز مردم و نخبگان ایران با پیکر زنده یاد دکتر عادل آذر وداع کردند.

یوسف نوری در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم  دکتر  عادل آذر، اظهار کرد: مرحوم آذر  از روستایی دورافتاده پله های ترقی را طی کرد و دانشمند جهان اسلام شد و تالیفات متعدد و برجسته ایشان چراغ راه دانشجویان و اساتید دانشگاه است.

وی با بیان اینکه  درگذشت عادل اذر ضایعه ای بزرگ بود و امروز عزادار این خدمتگزار راستین خود هستیم،  گفت:هر کدام از ما به نوعی شاگرد این استاد فرهیخته هستیم که برای کشور و مردم زحمات زیادی کشید.

نماینده ویژه رئیس جمهور ادامه داد: عادل آذر از روستایی دور افتاده و محروم پله های ترقی را پیمود و به جایی رسید که منشا خدمات ارزشمندی به کشور و مردم شد و امروز مردم قدرشناس و شاگردان وی بخوبی حق مطلب را ادا و در آیین تدفین این دانشمند شرکت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام هم با تسلیت درگذشت عادل آذر گفت: امروز مردم قدردان ایلام و سایر استان ها این دانشمند و رزمنده دفاع مقدس را با شعار یاحسین (ع) بدرقه کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» ، نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ، نیز در این مراسم اظهار کرد: دکتر آذر به همرزمان شهیدش پیوست و خدمات ارزشمند وی به جامعه فراموش نمی شود.

«محمدسبحان حسنی»معاون سیاسی استاندار ایلام هم از حضور اقشار مختلف مردم تقدیرو پیام تسلیت رئیس جمهور را قرائت کرد و گفت: امروز مردم بخوبی قدردانی خود را از خادمشان بجا آوردند.

«علی اکبر بسطامی» رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام، با بیان اینکه دکتر آذر مرد میدان و عمل و علم بود،  اظهار کرد: دکتر آذر از جانبازان دفاع مقدس که در عملیات والفجر ۳ به درجه جانبازی نائل شد و تا امروز در خط مقدم بود و از دوستداران و پیروان ولایت و عاشقان امام حسین (ع) بود. ریاست دیوان محاسبات،‌ ریاست مرکز آمار ایران، ‌نماینده مجلس شورای اسلامی، ریاست دانشکده،‌ عضویت در شوراهای متعدد تخصصی و در دولت جدید نیز به عنوان مشاور رئیس جمهور و رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی از جمله برخی سوابق ارزنده این استاد فرهیخته بوده است. هم‌چنین تدوین و تالیف چندین کتب تخصصی، مقالات علمی متعدد در مجلات داخلی و بین المللی و تحقیقات کاربردی موثر از دیگر خدمات ارزنده این مرد نکونام به شمار می‌رود.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهامت، صلابت و تلاش شبانه‌روزی، همت بلند و اراده سترگ، طلب دانش به تاسی از بیان گهربار (ز گهواره تا گور دانش بجوی)، معرف انسانی شایسته، بنام، پروفسور، دانشمند، فرهیخته و از مفاخر دانایی مزین به علم همراه عمل است. هزاران حیف که آفتاب درخشان دانایی چنین زودهنگام عرصه و میدان نبرد علم و عمل را ترک کند.

علیزاده ، نماینده مردم دهلران  در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: دکتر آذر در ۳۷ سال عمر پربرکت کاری خود منشا خدمات ارزنده ای بود و به بهترین وجه تلاش کرد و در حوزه های علمی و مدیریتی منشا خدمت بود.

سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام نیز  هم در این مراسم با تاکید بر اینکه باید نخبگان جامعه را تکریم کنیم و قدر دان آنها باشیم، اظهار کرد:امروز مردم بخوبی از تلاش های دکتر آذر قدردانی کردند و با حضور خود این مهم را به منصه ظهور رساندند.

طوبی غضنفری، همسر دکتر عادل آذر هم با تقدیر از همه حضار و کسانی که ابراز محبت کرده بودند ، گفت: وی استادی برجسته ، سیاستمداری دین دار و ولایت مدار و جانبازی فداکار بود و  بر عهد و پیمان با شهدا ماند و امروز همه عزادار او هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha