• یکشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401050906798
  • خبرنگار : 71663

توصیه هیات مسئول مذاکرات ملی مصر به سیسی برای عفو زندانیان بیشتر

توصیه هیات مسئول مذاکرات ملی مصر به سیسی برای عفو زندانیان بیشتر

هیات مسئول برگزاری اولین گفتگوی ملی در دوران عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر شنبه پس از سومین دور نشست خود، خواستار عفو بیشتر زندانیان عقیدتی- سیاسی شد.

به گزاش ایسنا، به نقل از آناتولی، این در بیانیه‌ای از سوی اعضای این هیات (۱۹ عضو، از جمله اعضای وابسته به اپوزیسیون و نسبتاً مستقل) در پایان سومین جلسه آن که در مقر آکادمی ملی آموزش ریاست جمهوری در غرب قاهره برگزار شد، صادر شد.

این نشست یک روز پس از آن برگزار شد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تصمیم گرفت ۷ زندانی اپوزیسیون را که در احکام نهایی محکوم شده بودند، از جمله هشام فؤاد (روزنامه نگار)، احمد سمیر (محقق) و طارق النهری (هنرمند) را عفو کند.

این شورا در بیانیه خود آورده است: این شورا سومین جلسه خود را برگزار کرد و قرار شد چهارشنبه هفته آینده پس از تعریف موضوعات محورهای اجتماعی و سیاسی در جلسات دوم و سوم، مذاکرات خود را در خصوص پیشنهادات محور اقتصادی تکمیل کند.

این شورا افزود:  ضیاء رشوان، هماهنگ کننده کل این شورا تصمیمات رئیس جمهور در خصوص عفوهای ریاست جمهوری اخیر را ارج نهاد.

این دومین توصیه شورا در کمتر از دو هفته است که در دومین جلسه خود به رئیس جمهور مصر توصیه کرده بود که تصمیمات عفو زندانیان را صادر کند.

بر اساس داده‌های رسمی ریاست این شورا، ۱۵هزار مقاله پیشنهادی به دبیرخانه این شورا رسید و این پیشنهادها شامل سه محور سیاسی با ۳۷ درصد، اجتماعی با ۳۳ درصد و اقتصادی با ۲۹ درصد است.

به گزارش خبرنگار آناتولی، از زمانی که رئیس جمهور مصر در ۲۴ آوریل اعلام کرد قصد دارد گفت و گوی ملی را راه‌اندازی کند، تا امروز حداقل ۱۳۸ زندانی عقیدتی- سیاسی طبق تصمیمات ریاست جمهوری عفو و آزاد شدند.

پیشتر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر اعلام کرد، اولین گفتگوی ملی در دوره ریاست خود با حضور تمامی گروه‌ها و احزاب به استثنای گروه اخوان المسلمین آغاز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha