• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401050805832
  • خبرنگار : 50560

یک نماینده مجلس:

جهاد دانشگاهی؛ نهادی که می‌تواند راهگشای مشکلات کشور باشد

جهاد دانشگاهی؛ نهادی که می‌تواند راهگشای مشکلات کشور باشد

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی نهادی است که می‌تواند راهگشای حل مشکلات کشور در سطوح مختلف باشد و در این راستا، مجلس و دولت روی جهاد دانشگاهی حساب ویژه باز کرده‌اند.

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهایی است که از ابتدا خوب طراحی شده و در حوزه بومی‌سازی و خودکفایی گام‌های بلندی برداشته است.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین رسالت جهاد دانشگاهی ارتباط بخشی بین صنعت، دانشگاه و تولید است، افزود: خوشبختانه جهاد دانشگاهی قزوین از جمله نهادهایی است که توانسته رسالت‌های خود را به‌خوبی انجام دهد و می‌توان گفت که نهادی موفق در سطح استان است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قزوین بالغ‌بر چندین هزار زوج نابارور دارد و از همین‌رو مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی و خدماتی که این مرکز ارائه می‌دهد، گام مثمرالثمری در تحقق شعار جوانی جمعیت است و به این خاطر این نهاد را موفق می‌دانم که برای حل دغدغه‌های کشور جهادی‌ تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته اقدامات ارزشمند جهاد دانشگاهی در سطوح مختلف علمی به‌خصوص در عرصه پزشکی و خدمات آزمایشگاهی ستودنی و قابل‌تقدیر بوده و اعتقاد دارم جهاد دانشگاهی طی سال‌های آتی به قله شکوفایی می‌رسد.

این مسئول بیان کرد: عملکرد، تولیدات، شیوه اقدام، اشتغال‌زایی و به‌کارگیری افراد توانمند در جهاد دانشگاهی می‌تواند برای دیگر نهادهای مشابه جهاد دانشگاهی که در ارتباط بین صنعت، کشاورزی، تولید و دانشگاه فعال هستند؛ الگو باشد.

وی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه، فعالیت‌ها و دستاوردهای بی‌نظیر جهاد دانشگاهی قابل توجه است اما آن‌طور که باید مورد اقبال قرار نگرفته و توسعه نیافته است، درحالی‌که اگر نقش جهاد دانشگاهی بیشتر می‌شد، یا برخی وظایف و امور به این نهاد محول می‌شد، می‌توانست بیش از پیش در حل مشکلات جامعه نقش‌آفرینی کند.

مجلس حامی جهاد دانشگاهی است

سیاهکلی بابیان اینکه مجلس حامی جهاد دانشگاهی است، افزود: با توجه به اهمیت تولید دانش‌بنیان در سطح کشور و همچنین تأکید مقام معظم رهبری به این موضوع، فرصتی برای افزایش ظرفیت قانونی، جهت شکوفایی و فرصت بخشی به جهاد دانشگاهی در سطح جامعه به وجود آمده است.

وی ادامه داد: امروز شرایط برای نقش‌آفرینی جهاد بیش از سایر ادوار فراهم شده است و لازم است جهاد دانشگاهی بیش از گذشته درصحنه حضور داشته باشد و نسبت به حل موضوعات و دغدغه‌های کشور در حوزه‌های مختلف راهگشایی کند.

ابن نماینده مردم در بهارستان گفت: یکی از حسن‌هایی که جهاد دانشگاهی دارد استقلال و خودکفا بودن این نهاد در اداره امور خود است. اگر جهاد دانشگاهی مانند سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی شود و از اعتبارات دولتی برخوردار باشد، سست شده و کارآیی امروز را نخواهد داشت.

وی بابیان اینکه امروز مجلس و دولت روی جهاد دانشگاهی حساب ویژه‌ای باز کرده است، بیان کرد: لازم است برخی حوزه‌های دیگر دانشگاهی مانند حوزه اساتید، دانشجویان و سایر نهادهایی که از بودجه‌های دولتی بهره‌مند هستند، از جهاد دانشگاهی در حوزه خودکفایی الگوبرداری کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز اگر یک حوزه‌ای مثل صنعت دچار مشکل شود، باید خودش به دنبال حل مشکل و ارائه راهکار باشد درحالی‌که این وظیفه نهادهای علمی همچون جهاد دانشگاهی است تا مشکل‌گشایی کند و از همین رو لازم است تا مجلس با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در پررنگ کردن نقش جهاد دانشگاهی تلاش کند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی در عرصه ملی و فراملی نیز ایفای نقش کند و با توسعه و پیشرفت بر مبنای علم جهت توسعه کشور گام بردارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلفی همچون کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد که انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی با حل مسائل حوزه‌ها در افزایش بازدهی و تولیدات استانی بکوشد تا دستاوردهایش روزبه‌روز تقویت و گسترش یابد.

سیاهکلی در پایان ضمن تشکر از زحمات به‌عمل‌آمده برای تقویت برنامه‌های جهاد دانشگاهی افزود: انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی در ادامه مسیر خود همچنان جهادی‌ برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و نیز کمک به توسعه استان گام بردارد تا نتایج مورد انتظار حاصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha