• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401050805786
  • منبع : نمایندگی مازندران

آخرین وضعیت سیل در مازندران:

بازگشایی هراز و انسداد کندوان/ تحویل ۴ جسد به پزشکی قانونی در سیل غرب استان

بازگشایی هراز و انسداد کندوان/ تحویل ۴ جسد به پزشکی قانونی در سیل غرب استان

ایسنا/مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از بازگشایی محور هراز پس از ۲ روز تلاش و همچنان انسداد محور کندوان به دلیل سیلاب یاد کرد؛ مدیرکل پزشکی قانونی استان نیز از تحویل ۴ جسد به پزشکی قانونی در پی وقوع سیل در غرب مازندارن خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی راهداران در جاده ها، محور هراز که به علت سیل بردگی در محدوده «بایجان» تا «وانا» از بامداد پنجشنبه ۶ مرداد مسدود گردیده بود باز و تردد در آن بطور عادی جریان دارد.

حسن جهانیان گفت: در حال حاضر به جز محور کندوان که به دلیل سیلاب مسدود است کلیه راه های ارتباطی استان باز و تردد در آن بطور عادی جریان دارد.

وی‌ تصریح کرد: به کلیه رانندگان توصیه می شود با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما در روزهای آتی ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری با رعایت قوانین و مقررات و سرعت مطمئنه تردد نمایند تا به فضل خداوند شاهد بروز حوادث ناگوار در سطح محورهای استان نباشیم.

گفتنی است مسافرین و رانندگان می توانند جهت آگاهی از آخرین وضعیت راه ها، انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند.

بازگشایی محور هراز با یک متر گل و لای

فرماندار شهرستان آمل از بازگشایی محور هراز پس از ۳۰ ساعت تلاش شبانه‌روزی خبر داد و گفت: این‌ محور برای تردد هم وطنان بازگشایی شده است اما با توجه به هشدارهای سازمان مدیریت بحران، مردم هشدارها را جدی گرفته و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

سید عباس حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از بامداد پنجشنبه ۶ مردادماه محور هراز دچار سیلاب شده و تعداد زیادی خودرو در مسیر محور هراز گرفتار شدند، گفت: خوشبختانه این سیل که در محدوده «بایجان» تا «وانا» رخ داد تلفات جانی نداشت اما خسارت‌های بسیاری در بخش های راه و باغات به بار آورد.

وی با بیان اینکه در کمتر از ۱۲ ساعت از بروز سیل، خودروهای در راه مانده از محور تخلیه شده و محور مسدود اعلام شد، افزود: بیش از ۱۵ دستگاه لودر و کامیون دستگاه های خصوصی و دولتی از صبح ۵ شنبه در محور هراز حضور دارند و عملیات تخلیه گل و لای را انجام می دهند.

حسینی با اعلام اینکه بیش از یک متر گل و لای، یک لاین از محور هراز را در محدوده «بایجان» پوشانده بود، ادامه داد: با کمک رسانی نیروهای جمعیت هلال احمر و نیروهای مردمی کمترین خسارت انسانی به شهروندان در محور هراز ایجاد نشد.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه در طی ۳۰ ساعت تلاش شبانه‌روزی گل و لای از محور هراز پاکسازی شده و تردد برای شهروندان تسهیل شده است، گفت: از ساعت ۱۸ روز جمعه هفتم مرداد ماه، تردد خودروها در محور هراز مهیا شده و محور بازگشایی شده است اما به شهروندان توصیه می شود با توجه به هشدارهای هواشناسی و سازمان مدیریت بحران، همچنان از ترددغیرضرور در محورهای هراز، مسیرهای ییلاقی، روستایی و رودخانه‌ها اجتناب کرده و به هشدارها توجه داشته باشند.

تحویل ۴ جسد به پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان اعلام کرد: با بیان اینکه در پی وقوع سیل در غرب استان که در روز اخیر اتفاق افتاد، تا لحظه ارسال خبر صبح روز شنبه ۸ مرداد چهار فوتی مجهول‌الهویه (۲ مرد، یک زن و یک پسر بچه) به پزشکی قانونی شهرستان نوشهر و چالوس انتقال داده شد.

علی عباسی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به شدت حادثه و احتمال افزایش تعداد قربانیان، اسامی قربانیان بعد از انجام مراحل شناسایی و تشخیص هویت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha