• پنجشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401050604513
  • خبرنگار : 71402

ارتش برزیل درباره انتخابات اکتبر به وزیر دفاع آمریکا اطمینان خاطر داد

ارتش برزیل درباره انتخابات اکتبر به وزیر دفاع آمریکا اطمینان خاطر داد

به گفته لوید آستین، برزیل به وزیر دفاع آمریکا اطمینان خاطر داده که نیروهای مسلح آن روی تامین امنیت برای تضمین یک انتخابات امن، ایمن، شفاف در ماه اکتبر تمرکز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وفاداری ارتش به قانون اساسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در برزیل، جایی که ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری آن علناً اعتبار سیستم رأی‌گیری الکترونیکی این کشور را زیر سوال برده، به موضوع اصلی تبدیل شده است.

پائولو سرجیو نوگویرا، وزیر دفاع برزیل در جریان گردهمایی وزرای دفاع از قاره‌ آمریکا که در برازیلیا برگزار شد، این اطمینان خاطر را به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا داد.

لوید آستین به خبرنگاران گفت: وزیر دفاع برزیل اظهار داشت که تمرکز زیادی بر تامین امنیت دارد تا اطمینان حاصل شود که آنها می‌توانند انتخاباتی امن، ایمن و شفاف برگزار کنند. او به توانایی خود برای تامین امنیت اطمینان داشت.

رئیس پنتاگون همچنین در مورد اهمیت کنترل مستحکم غیرنظامی نظامیان در منطقه، موضوعی که در این کنفرانس علنا بر آن تاکید کرد، اظهار نظر کرد.

آستین در اظهاراتی که احتمالاً پیش از انتخابات دوم اکتبر (دهم مهرماه) در برزیل بازتاب پیدا می‌کند، گفت: من فقط تاکید می‌کنم که برای ارتش‌ها بسیار حیاتی است که نقش خود را در طول برگزاری انتخابات‌ها به طور مسئولانه ایفا کنند.

در جریان این کنفرانس، آستین به وزرایی از سراسر قاره آمریکا گفت که نقش مناسب ارتش در یک جامعه دموکراتیک شامل "حفاظت از دموکراسی، احترام به خواست مردم و دفاع از حقوق بشر و حاکمیت قانون" است.

بولسونارو که از نظامیان ارشد سابق در ارتش برزیل است، بیشتر فعالیت سیاسی خود را بر حسب نوستالژی دیکتاتوری نظامی ۱۹۶۴-۱۹۸۵ برزیل بنا نهاده است، کنگره و دادگاه‌ها را تحقیر کرده و در عین حال دولت خود را با افسران فعلی و سابق نیروهای مسلح این کشور پر می‌کند.

تردیدافکنی بولسونارو روی سیستم انتخاباتی برزیل این نگرانی را ایجاد کرده است که او ممکن است از پذیرش شکست در ماه اکتبر، به تبعیت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا، امتناع کند. برخی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که او تقریباً ۲۰ درصد نسبت به لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری سابق برزیل از محبوبیت کمتری برخوردار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha