• چهارشنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401050504171
  • خبرنگار : 50491

همه ماجرای امتناع اورژانس ۱۱۵ گرگان در انتقال یک مصدوم به بیمارستان

همه ماجرای امتناع اورژانس ۱۱۵ گرگان در انتقال یک مصدوم به بیمارستان

ایسنا/گلستان رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان جزئیات ماجرای امتناع پرسنل اورژانس ۱۱۵ گرگان در انتقال یک مصدوم به بیمارستان را تشریح کرد.

طی روزهای گذشته فیلمی کوتاه از امتناع پرسنل اورژانس ۱۱۵ گرگان در انتقال یک مصدوم به بیمارستان در فضای مجازی دست به دست می شود تا جایی که این اتفاق واکنش دادستان مرکز استان گلستان را به دنبال داشت.

«محمود اسپانلو»، دادستان مرکز استان گلستان در نامه ای به دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار توضیح در خصوص این ماجرا شد و به مسئولان این دانشگاه ۲۴ ساعت فرصت داد علت امتناع اورژانس ۱۱۵ از انتقال بیمار به بیمارستان را کتباً به دادستانی اعلام کند.

وی همچنین بر این مهم تأکید کرده بود اگر توضیحات ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان قابل قبول نباشد، به استناد ماده ۲ قانون مجازات خودداری از کمک به مصدومان، تعقیب کیفری در انتظار تکنیسین های اورژانس و مسئولان مربوطه خواهد بود.

پس از این ماجرا رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران به تشریح جزئیات این ماجرا پرداخت.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در این باره اظهار کرد: در ۶۰ پایگاه پیش بیمارستانی اورژانس گلستان روزانه ۴۰۰ مأموریت انجام می شود و فشار زیادی روی کادر درمان پایگاه های اورژانس است، نیروهای اورژانس روزانه با صحنه هایی مواجه می شوند که شاید مردم عادی در طول عمر خود با آن مواجه نشوند.

«محمدجواد مقسمی» افزود: مأموریتی در منطقه شصت کلا در ساختمان در حال احداث در طبقه سوم به یکی از پایگاه های اورژانس اعلام شد که همکاران ما ۱۱ دقیقه پس از تماس در منطقه موردنظر حاضر شدند که این زمان مطلوب بود چراکه در حوادث جاده ای حضور در محل حادثه تا ۱۵ دقیقه نیز قابل قبول است.

وی اضافه کرد: تیم اورژانس پس از رسیدن بر سر صحنه حادثه، در نخستین اقدام باید امنیت صحنه را تأمین کنند که بررسی های اولیه نشان داد مصدوم دچار سقوط از ارتفاع، ضربه مغزی، خونریزی واضح، شوک و شکستگی واضح نشده و سطح هوشیاری وی کامل است بلکه تنها یک میله گرد به زانوی مصدوم اصابت کرده و دچار خراشیدگی زانو شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه وضعیت مصدوم نشان می داد این مأموریت اورژانسی نبود، تصریح کرد: راه پله استانداردی در محل حادثه وجود نداشت و کارگران از داربست برای عبور و مرور استفاده می شده که همکاران ما در اورژانس اعلام می کنند با تجهیزات موجود نمی توانند از داربست عبور کنند و حال مصدوم نیز خوب بوده و مشکل خاصی ندارد.

مقسمی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود نیروهای اورژانس اعلام کردند طبق هماهنگی با آتشنشانی برای جابه جایی مصدوم از ساختمان در حال ساخت اقدام شود اما ظاهراً برخی افراد حاضر در محل حادثه عکس العمل خوبی نداشته و با هجوم به سمت کابین آمبولانس، صندلی را شکسته و همکاران ما را تهدید کرده و با خروج تجهیزات از آمبولانس شخصاً نسبت به بستن و انتقال بیمار از طریق جرثقیل اقدام می کنند؛ اقدام فوق العاده خطرناکی که می توانست موجب فوت مصدوم شود، با این وجود پرسنل اورژانس پس از جابه جایی بر بالین بیمار حاضر شده و پس از معاینه متوجه شدند مصدوم مشکل جدی ندارد.

وی افزود: همکارانم به همراهان مصدوم پیشنهاد دادند با توجه به آنکه حال بیمار اورژانسی نیست و اقدامات اولیه نیز انجام شده کمی صبر کنند تا کابین عقب آمبولانس مرتب شود، همچنین به دلیل آسیب به بیت المال و ضرب و جرح صورت گرفته و توهین به کادر اورژانس باید ۱۱۰ در محل حاضر شود که بلافاصله یکی از افراد پس از عصبانی کردن همکاران ما اقدام به فیلمبرداری کرده و با انتشار واکنش همان لحظه همکارانم در فضای مجازی، موجب آزردگی خاطر مردم و همکاران ما شدند این در حالی است که با ذره ای تدبر، صبوری، سعه صدر و همکاری چنین مشکلاتی ایجاد نمی شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تأکید بر اینکه به دلیل عشق به خدمت و مردم و نجات جان انسان‌ها در هر حادثه غیرمترقبه‌ای سریعاً سر صحنه حاضر می‌شویم، بیان کرد: اگر در انجام مأموریت‌ها، قصوری صورت بگیرد ما بدون هیچ گونه جانبداری مسئله را بررسی کرده و با فرد خاطی برخورد می کنیم، این اقدامات مشابه ضمن ناراحتی و آزردگی مردم، خوراک تبلیغاتی عناصر خاص و رسانه های معاند را فراهم می کند که بنده بابت این اتفاق متأسفم و از همه مردم و همکاران خود عذرخواهی می کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۵ ۱۵:۳۶

کادر درمان مظلوم و اغلب دل پاکند.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۵ ۲۰:۱۰

چقدر خوب توجیه کرد! آخه طرف از بلندی سقوط کرده هر آدمی که از پزشکی اندکی هم بدونه می دونه که ضربات مغزی شاید هفته ها طول بکشه تا خودشو نشون بده بایستی می بردنش تا در بیمارستان عکس برداری بشه و ببینن خونریزی داخلی داره یا نه این اورژانسم جدیدا شده یه پا پزشک متخصص با یه نگاه می فهمن طرف سالمه!!!!! مسخرشم در اوردن البته بسیاری از کارکنان اورژانس واقعا عالی هستند و بسیار دوسسشون دارم.