به گزارش ایسنا، مهندس مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود : پایانه اکباتان در ۲ طبقه طراحی شده و ۷۰ هزار متر مربع زیربنا با کاربری های اداری و خدمات فنی و مهندسی را شامل میشود. این پایانه ظرفیت پذیرش ۲۱ رام قطار را دارا بوده که ۹ خط ریلی آن دارای جایگاه تعمیرات دورهای و سرویس قطارها است.
به گفته وی، از نکات بارز طراحی و اجرای پایانه پارکینگ اکباتان، ایجاد دهانههای بزرگ به ابعاد ۳۸ متر با استفاده از خرپاهای فلزی جهت نصب سوزن و ایجاد انشعاب های مختلف برای هدایت قطارها به هر یک از ۲۱ خط ریلی تعبیه شده است. همچنین طراحی و اجرای ۲۱ هزار مترمربع کانال تهویه هوا با ورق های گالوانیزه و سازههای فلزی متصل به سقف، اجرای بارانداز، جرثقیل دروازهای و سیستم هوای فشرده از دیگر ویژگیهای پایانه مذکور است.
درستی در ادامه افزود: احداث پایانه اکباتان به صورت زیرزمینی باعث شده است تا ضمن رعایت ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای اهالی منطقه و همچنین کمترین آسیب برای منظر شهری را به دنبال داشته باشد.
بنا براعلام روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ، مدیرعامل شرکت مترو در پایان گفت: از جمله مزایای خط ۴ ، بهرهمندی قطارهای این خط از خدمات تعمیر ، نگهداری و اورهال در دو پایانه شهید کلاهدوز و اکباتان در ابتدا و انتهای خط مذکور است که همین امر منجر به کاهش سرفاصله حرکتی قطارها و افزایش ظرفیت مسافرگیری در خط ۴ میشود.
انتهای پیام
نظرات