به گزارش ایسنا، این شرکت اعلام کرد که حجم فروش جهانی در سه ماهه دوم ۸ درصد افزایش یافته است که به دلیل رشد در بازارهای توسعه یافته و در حال ظهور بوده است، در حالی که میانگین قیمت فروش حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.
گرت نلسون، تحلیلگر CFRA گفت: نتایج کوکاکولا گواهی بر ارزش برند آن است زیرا مصرفکنندگان علیرغم افزایش قیمتها تمایلی به معامله با نوشابه های دیگر ندارند.
جیمز کوینسی، مدیر اجرایی کوکاکولا گفت که این شرکت قیمتها را در بازارهایی که هزینهها در آنها افزایش مییابد افزایش میدهد و قصد دارد بیشتر آنها را قبل از رکود اقتصادی به مصرفکنندگان منتقل کند.
شرکت پپسی نیز هفته گذشته نظرات مشابهی ارائه کرد. این شرکت اعلام کرد که هیچ کاهشی در تقاضا مشاهده نکرده است و افزود که فضا برای افزایش بیشتر قیمتها وجود دارد.
کوینسی گفت که کوکاکولا در حال آماده شدن برای یک رکود اقتصادی با سرمایهگذاری در بسته بندیهای کوچکتر و ارزان تر بود اما افزود که محصولات این شرکت از لحاظ تاریخی جزو آخرین محصولاتی بودهاند که در دوران رکود شاهد کاهش تقاضا بودهاند.
بر اساس گزارش رویترز، انتظار میرود که درآمد اصلی، بدون تأثیر دلار قویتر، در سال ۲۰۲۲ بین ۱۲ تا ۱۳ درصد افزایش یابد، در حالی که پیشبینی میشد ۷ تا ۸ درصد افزایش یابد.
انتهای پیام
نظرات