• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401050403247
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

سند پیشرفت شهرستان‌ها تا سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود

سند پیشرفت شهرستان‌ها تا سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: برنامه و سند پیشرفت شهرستان‌ها با رویکرد سه ساله اجرایی شده تا در سال ۱۴۰۳ شاهد تحول و تحرک اقتصادی و زیربنایی در استان باشیم.

سید حامد عاملی ۳ مرداد در آیین افتتاح طرح‌های بزرگراهی در منطقه رضی مشگین‌شهر اظهار کرد: مصوبات سفر رئیس جمهور ظرفیت خوبی را برای توسعه استان با مدیریت منابع به وجود آورد تا ما بتوانیم با تدبیری شایسته در مسیر توانمندسازی گام‌های جدی را برداریم.

وی به مصوبات سفر و تزریق منابع نقدی برای تحرک‌بخشی به پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی را یادآور شد و تصریح کرد: استان اردبیل در اکثر شاخص‌های توسعه از سایر استان‌های کشور عقب مانده و باید در حوزه اقتصادی و ارتقای معیشت مردم به فعالیت‌های تحول‌آفرین دست بزنیم.

استاندار اردبیل گفت: درآمد مردم این استان نصف درآمد متوسط کشوری است و بر همین اساس ما نیازمند برنامه‌ریزی درست در ارتقای شاخص‌های زیرساختی و اجرای پروژه‌های اقتصادی و تولیدی هستیم که تلاش شد تا با تدوین برنامه پیشرفت شهرستان‌ها و استان طرح‌های پیشران مورد توجه قرار گیرد.

عاملی افزود: اگر این طرح‌ها در سه سال آینده به نتیجه برسد، ما در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن و حتی حوزه خدمات می‌توانیم مسیر امیدبخشی را طی کنیم.

وی نمونه این اقدام زیربنایی را توسعه فرودگاه و افزایش پروازهای هوایی به مقصد اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: بهتر است زنجیره تولید ثروت در این استان در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد چرا که حضور گردشگر نیازمند هتل، مراکز اقامتی و پذیرایی استاندارد است که ما در این استان از این ظرفیت‌ها محروم هستیم.

استاندار اردبیل به بهره‌برداری معدن فلزی مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: برای اولین بار استان اردبیل در بهره‌برداری از معادن فلزی ورود پیدا کرده و تلاش ما بر این است تا در مشگین‌شهر نیز توسعه معادن فلزی را به عنوان یک رویکرد اصلی مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha