• یکشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401050201288
  • خبرنگار : 50308

درمان‌های غیر دارویی مناسب برای مبتلایان به اختلال حافظه

درمان‌های غیر دارویی مناسب برای مبتلایان به اختلال حافظه

ایسنا/خراسان رضوی تحقیق جدیدی که توسط محققان دانشگاه میشیگان و کالج پزشکی ایالت پن آمریکا انجام شد، دو رویکرد را برای افراد مبتلا به نوع اولیه از دست دادن حافظه مورد مقایسه قرار داد.

به نقل از مدیکال نت، این دو رویکرد شامل آموزش راهبرد یادافزایی که هدف آن مرتبط کردن چیزی که فرد می‌خواهد به خاطر بسپارد به چیز دیگری مانند یک کلمه، عبارت یا آهنگ است و آموزش بازیابی فاصله‌دار که به تدریج زمان بین آزمون‌های به‌خاطر سپردن چیزی افزایش می‌یابد.

افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف که در برخی موارد منجر به تشخیص متعاقب بیماری آلزایمر می‌شود، هنگام استفاده از یکی از این رویکردهای آموزشی شناختی، بهتر می‌توانستند اطلاعات را به‌خاطر بسپارند. با این حال، داده‌ها و اسکن‌های مغزی که نشان می‌دهد کدام مناطق مغز فعال‌تر هستند، نشان می‌دهند که هر فعالیت متفاوت عمل می‌کند.

دکتر بنجامین همپستید، محقق ارشد و مسئول این تحقیق گفت: نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که می‌توانیم به افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف کمک کنیم تا میزان اطلاعاتی را که یاد می‌گیرند و به‌خاطر می‌سپارند بهبود بخشند؛ با این حال، رویکردهای مختلف آموزش شناختی، مغز را به روش‌های متفاوتی درگیر می‌کنند.

همپستد استاد روان‌پزشکی در دانشکده پزشکی میشیگان و نظام مراقبت بهداشتی وا آن آربور است. وی برنامه تحقیقاتی در زمینه مداخلات مبتنی بر شناخت و تعدیل عصبی را هدایت می‌کند و سرپرست مرکز بالینی است همچنین مرکز تصویربرداری عصبی را در مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر میشیگان با بودجه فدرال هدایت می‌کند.

همپستد بیان کرد: آموزش راهبرد یادافزایی باعث افزایش فعالیت در نواحی مغزی که اغلب تحت تأثیر بیماری آلزایمر هستند، می‌شود و شاید علت این که چرا این رویکرد آموزشی به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند اطلاعات بیشتر و برای مدت طولانی‌تری را به‌خاطر بسپارند، توضیح دهد. در مقابل، کسانی که تمرینات مبتنی بر تکرار را تکمیل می‌کردند، فعالیت مغزی کاهش یافته‌ای را نشان دادند که بر پردازش کارآمدتر اطلاعات اشاره دارد.

همپستد و گروه وی با دکتر کریش ساتیان، استاد و رئیس دپارتمان عصب‌شناسی ایالت پن و مدیر موسسه علوم اعصاب ایالت پن همکاری کردند. ساتیان خاطرنشان کرد که رویکردهای آموزشی شناختی شاید در همکاری با درمان‌های دارویی جدید در آینده نزدیک برای مبتلایان به اختلالات تخریب‌کننده عصبی اهمیت بیشتری پیدا کنند.

همپستد گفت که در آینده محققان و پزشکان می‌توانند از این نوع اطلاعات برای شناسایی بهترین درمان‌های غیردارویی برای بیماران مبتلا به اختلال حافظه استفاده کنند.

یافته‌های این تحقیق در مجله association   Alzheimer's منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha