• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401050100792
  • خبرنگار : 50250

۶۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد

 ۶۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از ابلاغ ۶۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفت: این اعتبار در بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم می‌شود، مراحل بعدی تخصیص اعتبار نیز انجام می‌شود.

علی حیدری اول مردادماه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از جلسه گذشته این شورا تاکنون ۲۸۶ میلیارد تومان اعتبارات ۱۴۰۰ توسط دستگاه‌های اجرایی جذب شده است، اظهار کرد: ۹۵۴ میلیارد تومان از اعتبارات هنوز جذب نشده است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اعتبارات جذب نشده دستگاه‌هایی نظیر شرکت آب و فاضلاب، نوسازی مدارس، اداره‌کل راه و شهرسازی قابل توجه است.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه کاری خود را در سامانه ثبت پروژه‌های عمرانی ثبت کنند، گفت: این مسئله مورد تاکید وزارت کشور است و در ارزیابی مدیران به این شاخص نیز توجه شود.

حیدری از ابلاغ ۶۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری خبر داد و عنوان کرد: این اعتبار در بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم می‌شود، مراحل بعدی تخصیص اعتبار نیز انجام می‌شود.

 سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان، مبلغ ۱۴۳۳ میلیارد تومان اعتبار باتوجه به بازدیدهای وزرا از شهرستان‌ها به استان به اعتبار سفر اضافه شد.

در ادامه علی شهریارپور با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت مستمر در این جلسه وضعیت جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ را گزارش دهند، اظهار کرد: فرمانداران نیز باید به‌صورت پروژه محور اعتبارات را رصد کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعهد داریم در سال‌جاری ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد درآمدزایی کنیم، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با شناسایی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی این عدد را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون بودجه ۴ طرح عمرانی در چهارمحال و بختیاری باید مجوز ماده ۲۳ را برای تخصیص اعتبار اخذ کنند، گفت: مقدمات برای دو طرح محور لردگان- فلارد به سردشت و دانشکده پرستاری لردگان در حال انجام است.

شهریارپور با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و سفر ریاست جمهوری ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت، توضیح داد: بخشی از این اعتبارات به استان تخصیص پیدا کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری افزود: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۳۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای برای استان مصوب شد که از این میزان ۵۱۸ میلیارد تومان ابلاغ و ۱۶۳ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است، همچنین از محل اعتبارات توازن ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای استان مصوب شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌جاری ۴۷۶ میلیارد تومان اعتبار در حوزه محرومیت‌زدایی به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا خواهد کرد، یادآور شد: این اعتبارات باید در حوزه سکونتگاه‌ها، راه روستایی و عشایری، آب روستایی و عشایری، تنش آبی، آبخیزداری و احیای قنوات، خانه بهداشت و مدارس هزینه شود.

شهریارپور خاطرنشان کرد: امروز ۸۳۱ میلیارد تومان اعتبارات چهارمحال و بختیاری در بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد، این اعتبارات در حوزه اعتبارات استانی، توزان، نفت و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha