• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401050100087
  • خبرنگار : 50553

فاطمه محمدبیگی:

جهاد دانشگاهی نمونه‌ واقعی جهاد در تبدیل دانش به اقتصاد است

جهاد دانشگاهی نمونه‌ واقعی جهاد در تبدیل دانش به اقتصاد است

ایسنا/قزوین نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراکز جهاد دانشگاهی خودگردان هستند، گفت: جهاد دانشگاهی یکی از نمونه‌های واقعی جهاد در عرصه تبدیل دانش به اقتصاد است و با تکیه بر زیست بوم‌های علمی کشور و سرمایه‌گذاری‌هایی برای تبدیل علم به فناوری و جهش فناوری به اقتصاد فناوری نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی با توجه به اینکه شعار سال جاری «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» است از این نهاد به عنوان یک مرکز دارای قدرت برای حمایت از ساختارهای دانش بنیان و اشتغال نام برده می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکز جهاد دانشگاهی خودگردان هستند، افزود: جهاد دانشگاهی یکی از نمونه‌های واقعی جهاد در عرصه تبدیل دانش به اقتصاد است و با تکیه بر زیست بوم‌های علمی کشور و سرمایه‌گذاری‌هایی برای تبدیل علم به فناوری و جهش فناوری به اقتصاد فناوری نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این مرکز را باید الگویی برای بسیاری از سازمان‌ها در کشور دانست زیرا ساختار فعال جهاد دانشگاهی می‌تواند یکی از ساختارهای موفق در گام دوم انقلاب باشد و جهش‌های مناسبی در این زمینه ایجاد کند.

وی ادامه داد: در ساختارهای کشور در گام دوم انقلاب نقش جهاد دانشگاهی باید پررنگ‌تر شود لذا در قوانینی همچون قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تکالیفی را برای جهاد دانشگاهی در عرصه‌ی درمان ناباروری قرار داده‌ایم.

محمدبیگی بیان کرد: با توجه به تکنیک‌های دانش‌بنیان و پیشرفت‌های تکنولوژیک در عرصه علمی بحث ناباروری، جهاد دانشگاهی در زمینه پیشگیری و درمان ناباروری، به کارگیری تکنیک‌های نو و دانش بنیان به عنوان یک ارگان پیشرو وارد عمل شده است.

وی عنوان کرد: همچنین جهاد دانشگاهی در موضوعات مختلف علمی، فرهنگی و قرآنی پیشرفت‌های ویژه‌ای دارد؛ خبرگزاری‌های وابسته به این ارگان نیز در حوزه رسانه فعالیت‌های بسیاری انجام می‎دهند که از فعالین این بخش نیز تشکر می‌کنیم.

دستگاه‌های اجرایی از مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی حمایت کنند

این مسئول گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در عرصه افکار سنجی در کشور مؤثر بوده است و انتظار داریم حمایت از این ارگان در این حوزه از سوی دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی برای تربیت مدیران آینده انقلاب و کادرسازی علمی  و دانشی برای جمهوری اسلامی نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند و تاکنون توانسته است مدیران مؤثر تربیت کند و به جامعه تحویل دهد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: شخصاً همواره با جهاد دانشگاهی در تعامل هستم و تاکنون که به مدت سه سال است در مجلس شورای اسلامی حضور دارم ارتباطات مؤثری با این ارگان داشته‌ام و نشست‌های مشترکی در زمینه حضور در مرکز سرطان معتمد و درمان سرطان‌های زنان برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین همواره از محل بودجه نمایندگان کمک‌هایی برای ساخت پروژه‌های مهم جهاد دانشگاهی اختصاص شده است و نقش حمایتی ما در قانون جوانی جمعیت برای مراکز جهاد دانشگاهی نشان از ارتباط مؤثر ماست.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی را یک نهاد فعال، هدفمند و گام دومی می‌دانیم تکیه بر این ارگان داده‌ایم تا نقش‌های جدیدی را به این مرکز بسپاریم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اشتغالزایی برای بانوان بخش‌هایی را به این ارگان سپرده‌ایم و در قزوین تفاهم‌نامه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شده است که پیگیر این موارد هستیم.

محمد بیگی یادآور شد: جهاددانشگاهی می‌تواند سر سلسله آموزش‌های جدید و به‌روز باشد و استارت آپ‌های ویژه برگزار کند. در زمینه اجرای رویدادهای نو همکاری خوبی با جهاد دانشگاهی در استان و کشور داریم و امیدواریم مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی خدمات با کیفیت و قیمت کم ارائه کند.

وی ادامه داد: مراکز آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی قزوین با ارائه خدمات سلامت محور و آزمایشگاهی نقش خوبی را در زمینه خدمات‌رسانی خوب با قیمت ارزان ایفا کرده‌اند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از طرف اینجانب در سال گذشته و سال جاری تاکنون ۲ میلیارد تومان برای بازسازی ساختارهای جهاد دانشگاهی در قزوین و تکمیل پروژه‌های این ارگان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha