• جمعه / ۳۱ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401043120958
  • خبرنگار : 50310

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق  لرستان:

تاکنون خاموشی نداشتیم

تاکنون خاموشی نداشتیم

ایسنا/لرستان سرپرست شرکت توزیع نیروی برق  لرستان گفت: در کنار احداث نیروگاه گازی، تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی هم به خوبی صورت گرفته و سریعاً وارد مدار شده‌اند و شرکت توانیر به صورت جهادی در این زمینه اقدام کرده که تا به امروز هیچ گونه خاموشی در بخش خانگی و تجاری نداشتیم.

مهران امیری، در مراسم افتتاح فاز دوم نیروگاه گازی شرکت نور افزای افلاکیان دورود، اظهار کرد: با توجه به کمبود انرژی تولید برق، وزارت نیرو برنامه‌های حمایتی خیلی خوبی برای جذب سرمایه‌گذار در راستای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده پیش بینی کرده که در این زمینه شرکت توزیع نیروی برق لرستان به نمایندگی از شرکت توانیر از سرمایه گذارانی که در این مسیر قرار دارند حمایت خواهد کرد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق لرستان بیان کرد: امروز هم یک نیروگاه تولید پراکنده در شهرک صنعتی شهرستان دورود که فاز اول آن با ظرفیت سه و ۸۶ صدم مگاوات بهره‌برداری شده بود، فاز دوم آن هم با ظرفیت سه و ۸۶ صدم مگاوات راه اندازی شد که مجموعاً این نیروگاه تولید پراکنده ظرفیت آن به هفت و ۷۲ صدم مگاوات خواهد رسید و مصرف گاز آن ۲۰۰۰ متر مکعب بر ساعت است و این نیروگاه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع افتتاح شد.

وی افزود: این نیروگاه در طول سال ۵۶ هزار مگاوات ساعت تولید برق خواهد کرد.

امیری اضافه کرد: این نیروگاه توسط بخش خصوصی احداث شده و تمام هزینه‌های آن توسط شرکت نورافزای افلاکیان تأمین شده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق  لرستان افزود: با افتتاح این نیروگاه تعداد نیروگاه‌های گازی در سطح استان به هفت نیروگاه با ظرفیت ۵۲ و دو دهم مگاوات رسیده که برای سال جاری بهره‌برداری از چهار نیروگاه گازی دیگر با ظرفیت ۲۱ مگاوات در دستور کار قرار دارد که امیدواریم در زمان اوج مصرف بار نیروگاه‌های گازی بتواند به شرکت توزیع برق کمک کنند.

وی اضافه کرد: با اضافه کردن نیروگاه سیکل ترکیبی از اواخر تابستان سال گذشته یکی از اقدامات مهم صنعت برق بود که در تابستان امسال به بخش خانگی و تجاری خاموشی وارد نشده و حتی در بخش صنعت هم دچار وقفه نشده‌ایم.

امیری ادامه داد: در کنار احداث نیروگاه گازی، تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی هم به خوبی صورت گرفته و سریعاً وارد مدار شده‌اند و شرکت توانیر به صورت جهادی در این زمینه اقدام کرده که تا به امروز هیچ گونه خاموشی در بخش خانگی و تجاری نداشتیم و در بخش صنعت هم یک روز در هفته با همکاری صنایع انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی همکاری خوبی با شرکت توزیع صورت می گیرد و پنج ساعت در روز یعنی از ساعت ۱۱ الی ۱۸ حدود ۲۵ تا ۳۵ مگاوات صرفه جویی در این بخش صورت می‌گیرد و در بخش اداری هم روزانه ۹ مگاوات صرفه جویی داریم.

وی تاکید کرد: از استاندار لرستان که در راستای اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق در سطح استان همدلی و وحدت رویه بسیار خوبی ایجاد کرده تقدیر و تشکر می‌کنیم که انشاالله بدون هیچ مشکلی پیک تابستان امسال را پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha