• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1401042919774
  • منبع : سازمان بیمه سلامت

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران مطرح کرد

بازدیدهای بیمه سلامت از داروخانه‌ها در پی انتقال ارز دارو / سامانه ۱۶۶۶؛ پاسخگوی مشکلات مردم

بازدیدهای بیمه سلامت  از داروخانه‌ها در پی انتقال ارز دارو / سامانه ۱۶۶۶؛ پاسخگوی مشکلات مردم
عکس خبر آرشیوی است.

مدیر کل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه از زمان ابلاغ انتقال منابع ارز ترجیحی، ۵ هزار و ۷۹۳ بازدید حضوری از داروخانه‌های طرف قرارداد در بحث انتقال ارز دارو انجام شده است، گفت: بیمه شدگان می توانند در صورت نیاز مشکلات و موارد را در تماس با سامانه ۱۶۶۶ اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، کیوان تاج‌بخش گفت: از زمان ابلاغ انتقال ارز ترجیحی دارو (پنج شنبه ۲۳ تیرماه) تا کنون از مجموع ۱۱۳۴۰ داروخانه طرف قرارداد تعداد ۵۷۹۳ بازدید حضوری از این داروخانه ها (معادل ۵۱ درصد) در ۳۱ استان کشور انجام شده است.

مدیر کل نظارت برخدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بازدیدهای صورت گرفته با رویکرد راهنمایی، رفع ابهام و بازخورد از مسائل و مشکلات مردم یا داروخانه ها و همچنین احیانا تخلفات احتمالی است، با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از بیماران هیچ اضافه پرداختی دریافت نشده و سرویس های قبلی همچنان ارایه می شود؛ البته بیمار در صورت داشتن نسخه به شکل الکترونیکی هیچ گونه مابه التفاوتی و اختلاف قیمتی نسبت به قبل از اجرای این طرح پرداخت نمی کند.

وی با بیان اینکه مشکلات در حال رفع شدن است تصریح کرد: بازدیدها به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روز در حال انجام است، خوشبختانه در سطح تهران بازدیدهای خوبی صورت گرفته و از ستاد سازمان بیمه سلامت هم تیم هایی اعزام شدند تا بازدید مشترک با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله تهران انجام شود.

تاج‌بخش تاکید کرد: طبق برنامه‌های گذشته از داروخانه های کل کشور باید حداقل در طول سال یکبار بازدید انجام شود، اما از روزی که اجرای طرح آغاز شده ضمن اینکه طبق دستورالعمل صادر شده به ادارات کل استانی تا ۲ هفته باید از تمام داروخانه های طرف قرار داد بازدیدهای مربوط به انتقال ارز ترجیحی صورت گیرد؛ همچنین برای داروخانه های منتخب و ویژه چه بسا چندین بار بازدید انجام شود.

مدیر کل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: بیمه شدگان می توانند در صورت نیاز مشکلات و موارد را در تماس با سامانه ۱۶۶۶ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha