• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042919559
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

آیین‌های عزاداری با اصالت و مردمی برگزار شود

آیین‌های عزاداری با اصالت و مردمی برگزار شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم باید برجستگی خاصی را داشته باشد تا اصالت و مردمی بودن آن حفظ شود.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز سه شنبه ۲۸ تیرماه در جلسه هماهنگی برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم در اردبیل اظهار کرد: بعد از فروکش کردن بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است تا امسال عزاداری باشکوهی را در اردبیل شاهد باشیم تا با نظم و انضباط خاص آیین‌های عزاداری و مراسم‌های سنتی خود را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شرایط مطلوبی برای پاسداشت ارزش‌های اعتقادی و مذهبی در اردبیل و سایر شهرها رقم خورده که ضرورت دارد با نگاه مردمی و حفظ اصالت و حقانیت این برنامه‌ها بتوانیم مردم را در این مناسبت‌ها در صحنه حفظ کرده و نگه داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: استکبار جهانی از هر حربه‌ای برای ضربه زدن به ساحت فرهنگی، اعتقادی و دینی مردم ایران استفاده می‌کند و بهترین راهکار در مقابله با این آسیب‌ها حفظ و صیانت از دستاوردهای ارزشمند معنوی، اعتقادی و دینی است که نمونه آن را در عزاداری باشکوه اردبیلی‌ها در ماه محرم و صفر شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: امسال تدارک مناسبی برای برگزاری برنامه‌های پیش از محرم و در ایام سوگواری دهه اول و دوم ماه محرم در نظر گرفته شده که برگزاری برنامه استقبال از محرم و طشت‌گذاری مساجد در محلات مختلف از جمله این برنامه‌هاست که با همراهی مردم با شکوه خاص برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی استان باید به برگزاری محتوایی این برنامه‌ها کمک کنند تا ما بتوانیم در حساس‌ترین مقطع با همراهی مردم شرایط مطلوبی را در برگزاری این آیین‌های سنتی و قدیمی شاهد باشیم تا مردم ایران بار دیگر ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا نشان دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: باید مبانی ارزشی و معرفتی از این قیام تاریخی تبیین شود که در این باب همه خطبا و صاحبان منابر باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و به دور از تحریف و یا طرح مسائل حاشیه‌ای به مباحث معرفتی بیشتر توجه داشته باشند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha