سعید شریفزاده در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال برای اولین بار ستاد اربعین در شرکت ملی پست ایران تشکیل میشود، گفت: شرکت ملی پست ایران تلاش میکند خدماتی را به زائران حضرت سیدالشهداء(ع) در اربعین ارائه دهد. بنابراین امسال قبل از اینکه مردم مراحل اجرایی اربعین را آغاز کنند، ما با مسوولان مربوطه، هماهنگیهایی را انجام دادهایم که خدماتی را قبل از شروع راهپیمایی به زائرین ارائه دهیم تا بتوانیم راهپیمایی اربعین را برای زائران تسهیل کنیم.
وی ادامه داد: اولین موضوع هماهنگی با اداره گذرنامه ناجاست. از این رو اطلاعرسانیهای مشترکی به زائران داشتهایم که از همین الان تاریخ اعتبار گذرنامههای خود را بررسی کنند، کسانی که نیاز به تعویض دارند در دستور کار قرار دهند و کسانی که گذرنامه ندارند و میخواهند تهیه کنند، درخواست دهند و ما اینها را برای رساندنشان برنامهریزی کردهایم. هماهنگیها با ناجا انجام شده که در این مدت زمان از امروز تا آغاز مراسم راهپیمایی اربعین، گذرنامه زائران با سرعت و دقت کافی و پیشبینیهایی که در جوار این موضوع باید مراعات شود، به موقع برسد. همچنین رهگیریهایی را برای هموطنان پیشبینی کردیم که بتوانند فرآیند ارسال را طی این مسیر از صدور گذرنامه تا رسیدن به مقصدی که تعیین شده، از طریق اینترنت و اپلیکیشنهای موجود، رصد کنند.
رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست اظهار کرد: ازطرفی با ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور هماهنگی شده که با معرفی آنها، مرسولههای مواکب را، هر مرسولهای که باشد، چه اسناد و مدارک و چه اقلامی که برای پذیرایی و اطعام زائران موکبها قرار است حمل شود، بهصورت رایگان تا مبادی خروجی مرزی انجام خواهیم داد.
شریفزاده خاطرنشان کرد: مدیرعامل شرکت پست ایران اخیرا دیداری با رییس پست کشور عراق داشتند و در هماهنگیهایی با ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، مقرر شد که در چند عمود، باجههای پستی را داشته باشیم، برای رهگیری و رصد مرسولههایی از زائران که گم شده باشد و اقداماتی را پیشبینی کردیم که اینها را به دستشان برسانیم. همچنین صندوقهای اماناتی را در نجف و کربلا، تعبیه خواهیم کرد که امانات زائران را بپذیریم تا آنها به راحتی به زیارتشان بپردازند و این امانات با مجددا بهشان برگردانیم.
انتهای پیام
نظرات