• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401042114320
  • منبع : نمایندگی سمنان

گسترش فضاهای درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی در سمنان

استفاده از توان تخصصی استان‌های همجوار برای رفع کمبود پزشک متخصص

استفاده از توان تخصصی استان‌های همجوار برای رفع کمبود پزشک متخصص

ایسنا/سمنان سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به کمبود نیروی متخصص در مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به تامین اجتماعی از برنامه‌ریزی برای قرارداد با استان‌های همجوار برای استفاده از پزشکان متخصص این استان‌ها خبر داد.

محمدکاظم امیدیان همزمان با هفته تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های تامین اجتماعی استان با دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود برای استفاده از پزشکان متخصص این دانشگاه‌ها اظهار کرد: این رایزنی‌ها صورت گرفته و اگر به نتیجه نرسد از طریق انعقاد قرارداد با استان‌های همجوار که از نیروی متخصص بالایی برخوردارند این کمبودها مرتفع خواهد شد.

وی از نشست مشترک با مسوولان تامین اجتماعی برخی استان‌های همجوار و از جمله مازندران و تهران خبر داد و افزود: استان مازندران بیش از ۲۰۰ پزشک متخصص فعال در تامین اجتماعی دارد در همین ارتباط قراردادهایی بین دو اداره کل منعقد شده تا چنانچه از مسیر دانشگاه های علوم پزشکی استان به نتیجه نرسیم بتوانیم از توان تخصصی این استان ها بهره مند شویم.

وی با اشاره به اقبال کمتر پزشکان متخصص به فعالیت در مراکز وابسته به تامین اجتماعی گفت: تفاوت بالای بین تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی مهمترین عامل اقبال کمتر به فعالیت در مراکز دولتی است و باید برای رفع این مشکل چاره جویی صورت گیرد.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان از آمادگی برای جذب نیروهای متخصص در اداره کل درمان تامین اجتماعی استان خبر داد و گفت: متاسفانه تامین اجتماعی نه تنها در استان که در سطح ملی به دلیل تفاوت تعرفه ها در جذب نیروی متخصص با چالش مواجه است.

وی افزود: درمان تامین اجتماعی آمادگی دارد تا برای جبران نیروی متخصص از توان تخصصی استان های همجوار، نیروهای متخصص داخل استان و یا از پزشکان سمنانی مقیم تهران استفاده کند.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به میانگین بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی استان در مقایسه با نرم کشوری افزود: ۷۴درصد بیمه شدگان استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که بسیار بالاتر از متوسط کشوری‌سشت.

ارائه ۵ میلیون نفر خدمت  به بیمه شدگان سمنانی در یک سال

وی با اشاره به خدمات بخش درمان تامین اجتماعی در یک سال گذشته گفت: خدمات مدیریت درمان تامین اجتماعی در دو بخش مراکز ملکی وابسته به تامین اجتماعی(مستقیم) و مراکز طرف قرارداد(غیرمستقیم) انجام می شود.

وی از ارائه بیش از دو میلیون خدمت درمانی در مراکز ملکی به  بیمه شدگان استان در یک سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: برای تامین هزینه های درمان این تعداد اعتباری افزون بر ۲۳۴ میلیارد تومان هزینه شده که گویای میانگین هزینه ۴۵۰ هزار تومانی به ازای هر فرد است.ضمن اینکه بیش از سه میلیون خدمت نیز در مراکز غیرملکی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان ارائه شده است و به عبارتی افزون بر ۵ میلیون نفر خدمت طی یک سال گذشته از خدمات درمانی این نهاد بهره مند شدند.

استفاده از توان تخصصی استان‌های همجوار برای رفع کمبود پزشک متخصص
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان از تحت پوشش بودن یک هزار و ۷۷ بیمار خاص در استان خبر داد و گفت: ۱۴ میلیارد تومان از سوی درمان تامین اجتماعی استان در این بخش هزینه شده است.

دکتر امیدیان از وجود ۳۹۱ مرکز طرف قرارداد تامین اجتماعی استان خبر داد و افزود: کلیه بیمه شدگان می توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره مند شوند.

سرانه یک میلیونی بیمه شدگان تامین اجتماعی در سمنان

وی با بیان اینکه هر بیمه شده به طور میانگین در یک سال اخیر ۱۰ بار از خدمات درمانی مستقیم و یا غیرمستقیم تامین اجتماعی بهره مند شده ادامه داد: سه میلیون نفر از خدمات غیرمستقیم و دو میلیون نفر نیز از خدمات مستقیم درمانی بهره مند شدند.

ایم مدیر مسوول از سرانه یک میلیونی بیمه شدگان تامین اجتماعی استان در یک سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان در بخش غیرمستقیم هزینه درمانی پرداخته شدده که با احتساب هزینه های بستری به بیش از ۳۱۴ میلیارد تومان می رسد.

وی با بیان اینکه کل هزینه های درمانی بیمه شدگان در یک سال اخیر در دوبخش مستقیم و غیرمستقیم قریب ۵۵۰ میلیارد تومان بوده اضافه کرد: به طور متوسط هر بیمه شده در سال گذشته یک میلیون و ۵۰ هزار تومان هزینه درمانی از طریق این نهاد دریافت کرده است.

گسترش فضاهای درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای گسترش فضاهای درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی در استان خبر داد و گفت: در همین راستا قرار است که زمینی در شهر ایوانکی تحویل تامین اجتماعی شود تا درمانگاه تامین اجتماعی در این شهر وضعیت مطلوب‌تری پیدا کند.

وی با مناسب خواندن فضای درمانی این سازمان در گرمسار گفت: با این وجود برای توسعه فضاهای درمانی تامین اجتماعی در گرمسار برنامه ریزی شده تا شهروندان خدمات کیفی‌تری دریافت کنند.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه بیمه شدگان شهرستان سرخه از یک درمانگاه بروز بهره مند هستند اضافه کرد: مشکل اصلی درمانگاه سرخه کمبود نیروی انسانی است که در گام اول سه پزشک متخصص در این درمانگاه فعال شدند و کلینیک از یک کلینیک عمومی به یک کلینیک تخصصی ارتقا یافته است.

وی بر لزوم بازنگری در کلینیک تامین اجتماعی در شهرستان مهدیشهر تاکید کرد و افزود: در مرکز استان نیز برای توسعه فضاهای درمانی تامین اجتماعی برنامه داریم.
امیدیان با اشاره به فرسوده بودن ساختمان درمانگاه تامین اجتماعی در دامغان اظهار کرد: این بنا مربوط به سال ۱۳۵۳ است و لذا مقدمات برای مطلوب سازی فضای درمانی درمانگاه فراهم شده است.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با بیان اینکه تامین اجتماعی در شاهرود از یک مرکز درمانی ملکی بزرگ بهره مند است، اضافه کرد: البته در مرکز شماره دو شهرستان ضعف هایی وجود دارد که برای ارتقا آن برنامه ریزی شده است.

وی درصد اشغال تخت در مراکز تامین اجتماعی استان را ۶۰ تا ۷۰ درصد اعلام و تصریح کرد: نرخ اشغال تخت‌ها در سطح ملی نیز تقریبا در همین حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است. البته تنها ضعف ما در این بخش کاهش سه دهم درصدی زایمان‌ها در قیاس با شاخص کشوری است که مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برای جبران آن تمهیداتی اندیشیده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha