• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401042113909
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل سازمان صمت لرستان:

آماده هرگونه همکاری برای احیاء کارخانه پوست و چرم خرم‌آباد هستیم

آماده هرگونه همکاری برای احیاء کارخانه پوست و چرم خرم‌آباد هستیم

ایسنا/لرستان مدیرکل سازمان صمت لرستان گفت: در راستای این‌که کارخانه پوست و چرم یکی‌از واحدهای صنعتی باسابقه استان است و در صورتی که سرمایه‌گذاران اختلافشان را حل کنند ما نیز جهت صدور مجوزات لازم و تأمین منابع مالی و سایر موارد، در صورتی که یک برنامه مدون و اقتصادی در حوزه تولید داشته باشند، آمادگی داریم.

بهمن جعفری، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارخانه پوست و چرم خرم‌آباد متعلق به بنیاد مستضعفان بوده که در سال ۱۳۹۰ آن‌را به یکی از سرمایه‌گذاران بومی استان به نام فرزاد سام‌نژاد در قالب شخصیت حقوقی تحت‌عنوان گروه صنعتی داکوک واگذار کرده است.

وی ادامه داد: ظاهراً سال ۹۶ بخشی از سهام این کارخانه به یک سرمایه‌گذار دیگر به نام حسینی واگذار شده و در بازه زمانی یک دهه اخیر برنامه‌های متعددی را به سازمان صمت ارائه دادند.

جعفری افزود: حتی دو سال پیش طرحی را در راستای تولید محصولات چرمی ارائه دادند که از اعتبارات توسعه بخش روستایی به بانک کشاورزی معرفی کردیم، ولی موفق به اخذ تسهیلات در راستای بازسازی، نوسازی و تولید محصولات جدید نشدند.

مدیرکل سازمان صمت لرستان با اشاره به این‌که در حال حاضر خود شرکا اختلاف پیدا کرده و این موضوع تخریب سالن‌های تولید و جمع‌آوری ماشین‌آلات در اثر اختلاف بین آن‌هاست، عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که در سازمان بازرسی داشتیم و بازدیدهای همکاران از مجموعه و موضوع مطالبه مردم و حفظ کاربری صنعتی این مجموعه، مکاتبات لازم را با دادستان داشتیم که تدابیر حقوقی، امنیتی و قضایی آن انجام شود، ولی با توجه به واگذاری که از طرف بنیاد مستضعفان با مالک اتفاق افتاده، هیچگونه تعهدی در راستای راه‌اندازی مجدد و حفظ کاربری ذکر نشده است.

وی تصریح کرد: در راستای این‌که کارخانه پوست و چرم یکی‌از واحدهای صنعتی باسابقه استان است و در صورتی که سرمایه‌گذاران اختلافشان را حل کنند ما نیز جهت صدور مجوزات لازم و تأمین منابع مالی و سایر موارد، در صورتی که یک برنامه مدون و اقتصادی در حوزه تولید داشته باشند، آمادگی داریم.

جعفری ادامه داد: با سرمایه‌گذار مذاکره تلفنی داشتیم که نسبت به حفظ امکانات موجود اقدام کرده و اگر برنامه‌ای در حوزه تولید دارند مراجعه کنند و ما متناسب با اختیارات و ظرفیت‌هایی که داریم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

مدیرکل سازمان صمت لرستان افزود: در راستای موضوع تخریب و تغییر کاربری این موارد را به مراجع قضایی نیز منعکس کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha