• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401042013439
  • خبرنگار : 71129

اشاره لاوروف به حمایت شوروی از تاسیس عربستان در دهه ۲۰ میلادی

اشاره لاوروف به حمایت شوروی از تاسیس عربستان در دهه ۲۰ میلادی

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای به نقش شوروی در کمک به تاسیس عربستان در دهه ۲۰ میلادی و نقش ژنرال وقت شوروی در پا گرفتن این پادشاهی جوان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این مصاحبه گفت: در زمانی که "کریم حکیمف" ژنرال دوران شوروی در عربستان فعالیت داشت، ثروت‌های نفتی در این منطقه هنوز کشف نشده بودند. این کشور خیلی فقیر بود. اما شوروی با دانستن این حقیقت و این که هیچ منفعتی برایش وجود ندارد ضرورت کمک به این پادشاهی جوان و سازماندهی ارسال کمک‌های غذایی و سایر کمک‌های بشردوستانه به این کشور را درک کرد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود، ژنرال حکیمف همچنین نقش مهمی را در عربستان و برقراری ارتباط با دیگران از جمله اعضای خانواده سلطنتی و مردم عادی ایفا کرد.

این اظهارات لاوروف پس از آن ایراد شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیش از سفر ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه خود به خاورمیانه در مقاله خود که روز شنبه در واشنگتن پست منتشر شد، نوشت، برای واشنگتن ضرورت دارد برای مواجهه با چین و روسیه با عربستان همکاری کند.

بایدن همچنین اذعان داشت که بسیاری با تصمیمش برای سفر به عربستان مخالفند اما این را هم تاکید کرد که این کشور در همکاری برای ثبات بیشتر در منطقه و جهان مهم است.

انتظار می‌رود رئیس جمهوری آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و همچنین سلمان بن عبدالعزیر، پادشاه عربستان دیدار کند.

لاوروف و فیصل بن فرحان آل سعود،‌ همتای سعودی‌اش در پی دیدار ۳۱ مه در ریاض سطح همکاری‌ها و ارتباطات بین دو کشور را ستودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۱۴:۳۱

نترس عزیز دل برادر ! نفت به اتدازه کافی برای شما و جنگ افروزی های شما هست ! فقط دودش تو چشم ما میره ! .... این هم قسمت و سهم ما هست !!!

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۰۲:۰۶

داداش امورات بگزره دم غنیمته بی خیال کشور

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۲۰:۱۰

مردم عربستان و دولت عربستان نمک خور و نمکدان شکن هستند و برده و مستعمره امریکا و انگلیس هستند و هیچ اختیاری از خود ندارند و غیر قابل اعتماد هستند .

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۰ ۲۳:۴۳

کریم حکیمف اهل آذربایجان هست و به روسیه ربطی نداره

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۱۷:۱۱

آذربایجان مگه در اون زمان جمعی از شوروی سابق نبوده؟

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۲ ۰۶:۰۴

اون زمان آذربایجان جزو شوروی شده بود البته از صدقه سر رضا کچل تریاکی که با عشق آباد .هر دو را بابت غرامت جنگی که ایران در آن نقش بیطرفی داشت به شوروی استالینی تقدیم کرد و آتاتورک هم که روی کار آمد قره سو و آرارات کوچک و هورالعظیم و دشت ناامید را هم به ترکیه و عراق و افغانستان طبق معاهده سعد آباد تقدیم کرد..آذربایجان همین الآن هم مستعمره روسیه است....

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۰۱:۰۶

کاربر عزیز منظور لاوروف اینه که اگه بن سلمان بخواد با بایدن همکاری کنه به دهه ۲۰ میلادی بر میگرده اول مطلب نوشته که ژنرال شوروی به عربستان کمک کرده ثروت را بدست بیارن

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۰۲:۱۴

خب که چی؟

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۰۶:۲۴

کشورهای منطقه باید به خودشون و قابلیت های خودشون پی ببرند و با همکاری هم منطقه رو عاری از جنگ و خشونت کنند بجز ترکیه فاشیستی و نژاد پرست

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۱۱:۵۱

فعلا که عربستان و ایران برای خدمت به آمریکا روسیه وقدرت بیشتر این دو ابر قدرت از هیچ تلاشی دریغ ندارند