• یکشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401041912997
  • خبرنگار : 50310

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات:

مشکل پوشش مخابراتی ۱۲ کیلومتر از آزادراه خرم‌آباد - بروجرد بزودی رفع می‌شود

مشکل پوشش مخابراتی ۱۲ کیلومتر از آزادراه خرم‌آباد - بروجرد بزودی رفع می‌شود

ایسنا/لرستان سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: پس از انجام پایش ارتباطی در آزادراه خرم آباد - بروجرد، حدود ۱۲ کیلومتر از مسیر فاقد پوشش ارتباطی بود که تأمین زیرساخت‌های لازم برای رفع مشکل این نقاط با احداث دو سایت آغاز شده است.

مجتبی صارمی اظهار کرد: چهار کیلومتر از این مسیر که بعد از عوارضی در منطقه سرنمک فاقد پوشش مخابراتی بود و هشت کیلومتر نیز در محدوده تونل پونه شناسایی و اقدامات لازم برای اخذ مجوز نصب دکل مخابراتی انجام شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اخذ مجوزها، هم اکنون اجرای شبکه برق سایت سرنمک با محوریت اپراتور همراه اول در دست اقدام است که پس از اتمام این مرحله، بی تی اس، نصب و راه‌اندازی می‌شود.

صارمی ادامه داد: برای احداث سایت در محدوده تونل پونه با محوریت اپراتور ایرانسل، حدود دو و نیم کیلومتر جاده سازی نیاز بود که با مساعدت استانداری و مدیریت نگهداری آزادراه این راه دسترسی ایجاد شد که اکنون برای تردد ماشین آلات سنگین و انتقال تجهیزات به محل سایت انجام برخی اصلاحات و تسطیح در این مسیر نیاز است.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با تقدیر از همکاری شرکت توزیع برق استان برای احداث این سایت‌های مخابراتی، گفت: هزینه تأمین برق احداث سایت در نزدیکی تونل پونه حدود دو میلیارد تومان بوده که مجوز پرداخت این مبلغ نیز اخذ شده و در حال حاضر باید نسبت به بهسازی و تسطیح راه دسترسی این سایت اقدام و حفاری دکل آغاز شود که این امر به تیم فنی ایرانسل محول شده است.

وی با بیان اینکه بهسازی این جاده تا ۱۰ روز آینده به اتمام می‌رسد بیان کرد: بعد از انجام فوندانسیون، نصب دکل صورت می‌گیرد و در مجموع پیش‌بینی می‌شود دو سایت مخابراتی آزادراه خرم آباد - اراک در محدوده لرستان، تا کمتر از دو ماه آینده بهره‌برداری شود.

صارمی گفت: این سایت‌ها نسل چهارم هستند و در مجموع برای هر یک از آن‌ها پنج میلیارد تومان هزینه می‌شود که با احتساب هزینه‌های برق و ایجاد راه دسترسی، کل اعتبار تأمینی برای این دو سایت، حدود ۱۵ میلیارد تومان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha