• شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401041812584
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست دامپزشکی شهرستان اردستان:

اردستان مکانی برای ذبح دام عید قربان ندارد

اردستان مکانی برای ذبح دام عید قربان ندارد

ایسنا/اصفهان سرپرست دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: با توجه به اینکه شهرستان اردستان در حال حاضر کشتارگاه دام قابل قبولی ندارد، مردم مجبور هستند گوسفندان قربانی خود را در مکانی غیر از کشتارگاه ذبح کنند.

سعید راعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نواقص و پلمب کشتارگاه دام مشترک شهرستان، دامپزشکی اردستان مکاتباتی را با شهرداری‌های اردستان و زواره مبنی بر معرفی مکانی برای کشتار روز عید قربان انجام داد که تاکنون جوابی قابل قبولی را دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه دامپزشکی هیچ گونه وظیفه‌ای نسبت به فراهم کردن مکانی برای ذبح دام گوسفندان ندارد و فقط بحث نظارت بر کشتار و سلامت گوشت قرمز را تایید می کند، افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو نگرانی سازمان دامپزشکی، ذبح کردن دام در مراکزی غیر از کشتارگاه است.

سرپرست دامپزشکی شهرستان اردستان، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان اردستان در حال حاضر کشتارگاه قابل قبولی ندارد مردم مجبور هستند گوسفندان قربانی خود را در مکان غیر از کشتارگاه ذبح کنند که به همین منظور با برنامه ریزی‌های انجام شده یک اکیپ ثابت و سه اکیپ سیار از کارشناسان دامپزشکی در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد به منظور بررسی دام‌هایی که قرار است کشتار شوند آماده حضور در محل را دارند.

راعی اضافه کرد: شهروندان می توانند روز عید قربان از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ جهت حضور کارشناسان دامپزشکی با شماره‌های ۵۴۲۳۰۳۶۳ - ۵۴۲۳۰۳۶۴ و ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

سرپرست دامپزشکی شهرستان اردستان با بیان اینکه نواقص کشتارگاه مشترک دام شهرستان همچنان برطرف نشده و تا رفع کامل آن اجازه کشتار دام داده نمی‌شود، گفت: متاسفانه افرادی در شهرستان فعالیت کشتارگاه را به حاشیه می‌برند در صورتی که وضعیت کنونی این کشتارگاه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha