• شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401041812036
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس بیمارستان اردستان:

پیک هفتم کرونا در کمین عادی انگاری مردم است

پیک هفتم کرونا در کمین عادی انگاری مردم است

ایسنا/اصفهان رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: با توجه به ماهیتی که در ویروس کرونا وجود دارد و سرعت انتقال آن، مطمئناً پیک هفتم کرونا در کمین عادی انگاری شهروندان جامعه است و می‌تواند وضعیت ما را بار دیگر بحرانی کند.

علی صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها قرار بود تا شهریورماه دچار پیک بعدی کرونا نشویم، ولی با وضعیتی که مشاهده می‌شود اگر تمهیدات لازم اجرا نشود مطمئناً به زودی شاهد آغاز پیک کرونا خواهیم شد.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود افرادی که نقص و ضعف ایمنی دارند، کادر درمان و افراد با بیماری‌های خاص نسبت به تزریق دوز چهارم مراجعه کنند، افزود: اکنون آنچه در جامعه مشاهده می‌شود کاهش ۹۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به میزان استفاده مردم از ماسک، ادامه داد: با مشاهده وضعیت شهرستان اردستان اکنون کمتر از ۱۰ درصد مردم ماسک می‌زنند. با توجه به ماهیتی که در ویروس کرونا وجود دارد و سرعت انتقال آن، مطمئناً پیک هفتم کرونا در کمین عادی انگاری مردم است و می‌تواند وضعیت را بار دیگر بحرانی کند.

افزایش موارد مثبت کرونا در اردستان

صادقی تصریح کرد: در روزهای گذشته موارد مثبت شیوع ویروس کرونا در بیمارستان اردستان افزایش داشته ولی به دلیل اثرات واکسن‌های قبلی همچنان شدت بیماری منجر به بستری بیمار نشده است. ویروس جدید کرونا شباهت زیادی با سویه اُمیکرون دارد و سرفه، تب، آبریزش بینی و اسهال از شایع‌ترین نشانه‌های آن است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ایجاد موج جدید ابتلا در کشور تمام افراد جامعه نیاز است دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند، گفت: مردم همچنان باید در فضای بسته و مخصوصاً تجمعات و مراسم مذهبی و ملی از ماسک استفاده کنند، چراکه ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه قطع زنجیره انتقال بیماری است.

بر اساس اعلام رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان، افرادی که دو دوز واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند و شش ماه از تزریق دوز دوم آن‌ها گذشته باشد، می‌توانند با مراجعه به مراکز تزریق واکسن، دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha