• چهارشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401041510733
  • منبع : نمایندگی سمنان

برای اولین بار در استان صورت گرفت:

تخصیص اعتبار خرید تجهیزات حفاظتی برای موزه‌های خصوصی و روستایی

تخصیص اعتبار خرید تجهیزات حفاظتی برای موزه‌های خصوصی و روستایی

ایسنا/سمنان مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از تخصیص اعتبار برای خرید تجهیزات حفاظتی برای موزه‌های خصوصی و روستایی برای اولین بار در استان خبر داد.

آرزو گلکار 15 تیرماه 1401 اظهار کرد: در حال حاضر 13 موزه خصوصی و دولتی در استان فعال است

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اختصاص اعتبار مرمتی به موزه روستای کلاته‌خیج شاهرود، گفت: این اولین بار است که به یک موزه روستایی در استان سمنان، اعتبار خرید تجهیزات حفاظتی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: به موزه‌های خصوصی استان از جمله باغ‌موزه امیر، سنگ و فسیل و آب نیز اعتبار لازم برای خرید تجهیزات حفاظتی اختصاص یافته است.

گلکار با اشاره به حمایت از موزه‌های خصوصی و دولتی فعال در استان ، افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان آماده همکاری با متقاضیان علاقه‌مند برای مجموعه‌داری و راه‌اندازی موزه‌های روستایی است.

مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را به واحد موزه‌های اداره‌کل اعلام کنند و پس از بررسی و تشکیل پرونده در استان و وزارتخانه مجوز صادر خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی موزه جدید فرش خودرنگ در مهدیشهر از صدور مجوز مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری برای «پویا خادمیان» خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری واحد موزه‌های اداره‌کل و پس از تشکیل پرونده و ارسال آن به وزارتخانه و بررسی و نظر کارشناسان وزارتخانه، مجوز مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری با امضای قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و مدیرکل موزه‌های کشور صادر شد.

 مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: واحد موزه‌های اداره‌کل در حال تکمیل پرونده یک متقاضی مجموعه‌داری از شهرستان دامغان نیز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha