• چهارشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401041510478
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد

کانون تربیتی سیار؛ اقدامی در راستای عدالت آموزشی در زنجان

کانون تربیتی سیار؛ اقدامی در راستای عدالت آموزشی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در راستای توسعه عدالت تربیتی و آموزشی در استان زنجان، کانون تربیتی سیار با مربیان آموزشی به ۳۰ تا ۴۰ نقطه مناطق حاشیه و محروم شهر و استان در تابستان امسال، اعزام خواهد شد.

علی اسماعیلی صبح امروز (۱۵ تیرماه) در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به برنامه تثبیت یادگیری دانش‌آموزان متوسطه اول، دوم و ابتدایی، عنوان کرد: طبق گزارش‌ها و نمرات برخی دروس در مقاطع متوسطه اول، دوم و ابتدایی لازم بود تا کلاس‌هایی برای تقویت برخی دروس در دانش‌آموزان برای آمادگی ورود به کلاس بالاتر در مهرماه امسال‌ برگزار شود و این کلاس‌ها از هفته گذشته با شرکت ۱۵ هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شروع شد.

وی افزود: در این موضوع سومین استان کشور در بحث جذب دانش‌آموزان هستیم. البته تا ۱۸ هزار نفر ظرفیت شرکت در کلاس‌ها وجود دارد و حتی دانش‌آموزان غیرهدف نیز با نمرات بالاتر می‌توانند در این کلاس‌ها که در ۵۱۴ مرکز در حال برگزاری است، شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اختصاص سالن‌های ورزشی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای انجام برنامه‌های شاد و مفرح ورزشی، بیان کرد: سالن‌هایی در سطح استان در دو گروه مادران، دختران، پدران و پسران مشخص شده تا خانواده همراه با فرزند بتواند به فعالیت‌های سلامت ورزشی بپردازد.

این مسئول با اشاره به انعقاد بیمه تکمیلی کارکنان فرهنگیان، اظهار کرد: طی جلسات گذشته توانستیم با بیمه دانا برای پوشش بیمه تکمیلی کارکنان فرهنگیان قراردادی منعقد کنیم که فضای خوبی را برای خدمات درمانی و پزشکی فرهنگیان فراهم می‌کند.

اسماعیلی با اشاره به طرح توسعه سنواتی آموزش و پرورش استان، گفت: امسال با توجه به افزایش کلاس‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید و کاهش تراکم کلاس‌ها، به افزایش نیروی آموزشی متخصص در آموزش و پرورش نیازمندیم و این افزایش جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری اردوهای آموزشی یک روزه دانش‌آموزی و لزوم حضور دانش‌آموزان مناطق محروم در این برنامه‌ها، بیان کرد: علی‌رغم همه هزینه‌ها ما مصر هستیم که این اردوهای یک روزه واقع در دو اردوگاه استان زنجان را ادامه دهیم و از کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره‌کل بهزیستی استان زنجان نیز تقاضا داریم دانش‌آموزانی که تحت پوشش این دو ارگان هستند را در برنامه‌های مفید و هدفمند آموزشی شرکت دهند.

این مسئول با اشاره به «طرح مزرعه تابستانی من» که توسط آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این طرح، مزرعه اختصاصی با توجه به زیست‌بوم منطقه هدف در اختیار دانش‌آموزان آن منطقه قرار می‌گیرد و مختص دانش‌آموزان روستایی در راستای آموزش نکات کشت و کشاورزی در قالب حداقل ۳۰ مزرعه با مشارکت ۲۱۰ دانش‌آموز در مناطق چهارده‌گانه استان است.

اسماعیلی با اشاره به موضوع تداوم نهضت سوادآموزی در استان زنجان، افزود: در این زمینه برخی از مردم در سنین بالاتر مقاومت می‌کنند و تمایلی به سوادآموزی ندارند اما همکاران ما به صورت جدی پیگیر جذب این افراد هستند، البته خوشبختانه استان زنجان طبق آمار میانگین کل کشوری در نرخ باسوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال رتبه خوبی دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به گزارش روند اجرایی پروژه‌های فضای آموزشی در سطح استان زنجان، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۰۷ پروژه در حال اجرا است که اغلب پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصدی دارند و تعدادی از پروژه‌های ساخت مدارس در شهرستان‌ها تا مهرماه امسال‌ به بهره‌برداری خواهد رسید و برای سال تحصیلی جدید قابل استفاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha