• سه‌شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401041409640
  • خبرنگار : 30188

آشنایی با وکیل دیه

آشنایی با وکیل دیه

بسیاری از افراد به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاعات کافی در مورد دیه دقیقاً نمی‌دانند که چگونه می‌توانند از طریق قانون برای اخذ حقوق خود اقدام کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا آنان نتوانند دیه خود را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت لایحه ، وکیل دیه علاوه بر آن‌که می‌تواند تمامی این اطلاعات قانونی را به افراد منتقل کند، این توانایی را هم دارد که جریان چنین پرونده‌هایی را از طریق مراجع قانونی مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

شاید هنگامی که در مورد وکیل برای گرفتن دیه صحبت می‌کنیم در ابتدا این‌طور به نظر آید که وکیل دیه تنها در موارد مربوط به قتل می‌تواند حضور پیدا کند اما حقیقت چیز دیگری است. دیه مربوط به هر تصادف و اتفاقی است که باعث ایجاد آسیب و صدمه توسط فردی دیگر به یک انسان می‌گردد.

وکیل دیه و اهمیت حضور او در جامعه

حضور یک وکیل متخصص و حرفه‌ای در جریان هر پرونده‌ای می‌تواند باعث بهبود شرایط آن پرونده شود و جریان دادرسی آن را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد. جریان پرونده‌های مربوط به دیه تا حد زیادی پیچیده هستند و تنها یک فرد متخصص و حرفه‌ای می‌تواند به عموم مردم کمک کند تا حقوق آن‌ها مورد تضییع واقع نگردد.

وکیل دیه کسی است که سال‌های زیادی را در جریان پرونده‌های مربوط به دیه فعالیت کرده است و همین موضوع باعث شده است تا مهارت و تخصص بسیار زیادی در جریان این پرونده‌ها داشته باشد. وکیل دیه خدمات حقوقی مختلفی را به مراجعان خود ارائه می‌دهد و کسانی که به دفتر حقوقی این وکیل حرفه‌ای مراجعه می‌کنند می‌توانند علاوه بر کسب اطلاعات کافی در کوتاه‌ترین زمان ممکن روشی مناسب برای حل مشکل حقوقی پرونده را هم پیدا کنند.

اگر شما به دنبال بهترین و متخصص‌ترین وکیل دیه می‌گردید،گروه وکلای عدالت نویسان می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. گروه وکلای عدالت نویسان از بهترین و متخصص‌ترین وکلا تشکیل شده است که وکیل دیه نیز جزئی از آن‌ها به حساب می‌آید.

آشنایی با وکیل دیه

قانون در مورد دیه

وکیل دیه تمامی مفاد قانون مجازات اسلامی در مورد دیه را می‌شناسد و می‌تواند این اطلاعات قانونی را به دیگران نیز انتقال دهد. بر اساس مفاد 448 الی 450 قانون مجازات اسلامی:

  دیه مقدر، مال معینی است که در شرع مقدس به سبب جنایت غیرعمدی بر نفس، عضو یا منفعت، یا جنایت عمدی در مواردی که به هر جهتی قصاص ندارد، مقرر شده است.

ارش، دیه غیر مقدر است که میزان آن در شرع تعیین نشده است و دادگاه با لحاظ نوع و کیفیت جنایت و تأثیر آن بر سلامت مجنیٌ‌علیه و میزان خسارت وارده با در نظر گرفتن دیه مقدر و با جلب نظر کارشناس میزان آن را تعیین می‌کند. مقررات دیه مقدر در مورد ارش نیز جریان دارد مگر اینکه در این قانون ترتیب دیگری مقرر شود.

در جنایت شبه عمدی، خطای محض و جنایت عمدی که قصاص در آن جایز یا ممکن نیست، در صورت درخواست مجنیٌ علیه یا ولی دم دیه پرداخت می‌شود مگر به نحو دیگری مصالحه شود.

در صورتی که قاتل از ورثه مقتول باشد چنانچه قتل عمدی باشد از اموال و دیه مقتول و در صورتی که خطای محض یا شبه عمدی باشد از دیه وی ارث نمی‌برد. در موارد فقدان وارث دیگر، مقام رهبری وارث است.

انتهای رپرتاژ آگهی  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha