به گزارش ایسنا، این خدمات به طور قابلتوجهی نحوه رفتوآمد مردم را در شهرها و در سطح جهان، بسیار فراتر از حملونقل عمومی سنتی و خودروهای شخصی تغییر خواهد داد و با تمرکز بیشتر بر پایداری و انرژیهای جایگزین، مانند وسایل نقلیه الکتریکی با باتری، مزایای بسیاری برای آبوهوا، آلودگی و زیستپذیری شهرها به همراه خواهد داشت.
برای مثال، محققان دریافتند که با استفاده از خودروهای الکتریکی با سرعتی سریعتر از مالکان خودروهای شخصی، خدمات حملونقل جدید میتواند کیفیت هوا را بهبود بخشد، سطح سر و صدا را کاهش دهد و ردپای کربن شهرها را کاهش دهد.
این مطالعه نشان داد که خدمات جدید با توجه به موقعیت مکانی با سرعتهای متفاوتی تکامل خواهند یافت. اروپا به عنوان سریعترین رشد بازار خودروهای الکتریکی از آسیا پیشی خواهد گرفت و آسیا به بازار بزرگتری برای مواردی مانند اشتراک دوچرخه و اشتراکگذاری موتورسیکلت تبدیل خواهد شد. بر اساس این گزارش، در حال حاضر، بازار خرد آسیایی با بازار اروپا و آمریکای شمالی در مجموع برابر است اما تا سال ۲۰۳۰ بزرگتر از سایر مناطق خواهد بود.
انتظار میرود که پیشرفتها در فناوری، مقررات دولتی و تقاضای تحرک مصرفکننده بیشتر رشد کل صنعت را در تمام مناطق به همراه داشته باشد. اگرچه برخی از مسافران به دلیل کاهش ترس از کووید-۱۹ به حملونقل عمومی بازگشتهاند، این سیستمها همچنان شکننده و آسیبپذیر هستند و به دلیل از دستدادن درآمد ضعیف شدهاند.
با توجه به محبوبیت اشتراک در حملونقل عمومی، ازدحام همچنان یک نگرانی در آینده باقی خواهد ماند. به گفته محققان، هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا این خدمات به مرور زمان ازدحام را کاهش می دهد یا خیر.
محققان اظهار کردند که شهرها باید تعادلی بین تشویق راهحلهای جدید و تقویت سیستمهای حملونقل ایجاد کنند. آنها میتوانند این کار را با سرمایهگذاری مداوم در زیرساختهای حملونقل، حفظ کرایههای مقرون به صرفه و ایجاد اکوسیستمهایی که خدمات جدید را تا حد امکان با حملونقل مرتبط میکند، انجام دهند.
انتهای پیام
نظرات