• دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401040604247

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای فارس:

بانک اطلاعات صنایع در دانشگاه فنی و حرفه ای فارس ایجاد می‌شود

بانک اطلاعات صنایع در دانشگاه فنی و حرفه ای فارس ایجاد می‌شود

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس از تشکیل بانک اطلاعاتی در حوزه های صنعتی با هدف شناسایی توانمندی ها و قابلیت های استان و پرورش استعدادها خبر داد.

محمد جامعی در آیین افتتاح کنسرسیوم صنایع خودرو، صنایع شیمیایی، مکانیک و پوشاک که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس برگزار شد، گفت: در پرتو تعامل و همکاری های فرادستگاهی به این نتیجه خواهیم رسید که در دانشگاه چه رشته هایی را برای تحصیل و دانش افزایی جوانان ایجاد کنیم.

او با بیان این که همگرایی دانشگاه فنی و حرفه ای و بخش های صنعتی به توسعه و پیشرفت کشور خواهد انجامید، افزود: تلاش های زیادی انجام شد تا مرکز رشد مهارتی با مجوز وزارت علوم تاسیس شده و آغاز به کار کند.

این مقام عالی آموزشی استان فارس یکی از اهداف مرکز رشد مهارتی را استعدادیابی معرفی و اضافه کرد: بسیاری از ایده ها و نوآوری ها به دلیل اینکه در پرورش و بازاریابی آنها غفلت صورت می گیرند، تاثیرگذاری خود را از دست داده و به فراموشی سپرده می شوند. در حالی که در پرتو ایده های خلاقانه و نوآورانه می توان درآمد ناخالص ملی را ارتقا داد و از سرخوردگی افراد مستعد و افزایش آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

جامعی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای استان از مدیران صنایع درخواست دارد تا متخصصان و استادکاران را به ما معرفی کند تا از حضور این اساتید به منظور دانش افزایی و مهارت افزایی جوانان استفاده کنیم.

مدیرکل کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز با اشاره به برخی مدل های نظام آموزش های فنی و مهارتی، گفت: می خواهیم در حوزه نظام  آموزش واقعیت های موجود را ارایه داده و بر اساس آنها به آسیب شناسی نقص های موجود بپردازیم.

موسوی افزود: امروز شاید در دانشگاه ها و همایش هایی که برگزار می‌شود به بازگویی نکات مثبت بسنده کنیم. اما واقعیت آن است که زمانی می توانیم‌ یکدیگر را تشویق کنیم که آموزش های فنی و حرفه ای در رشد تولید ناخالص استان و اقتصاد کشور اثر مطلوبی داشته باشد.

وی با تاکید بر کاهش معضلات اجتماعی بواسطه رشد آموزش فنی و حرفه ای و در نتیجه اشتغال زایی بیشتر، افزود: ما در زمینه آموزش نیازمند اصلاحاتی بودیم اما این اصلاح در نظام آموزش عالی صورت نگرفت و فقط در نظام آموزش و پرورش تا حدودی انجام شد. البته این روند هم چندان مثبت نبوده است. چرا که فرآیندهای آموزشی همچنان بر مدار تقاضای بازار و منطبق بر فرصت های شغلی نیستند.

موسوی ادامه داد: امروز دانشگاه های نسل پنجم در دنیا خودشان به شغل تبدیل شده اند و یکی از فاکتورهای تعیین رنکینگ ها در جهان اشتغالزایی و تعداد فارغ التحصیلانی است که وارد فرصت های شغلی شده اند و تمام تلاش آنها این است که فارغ التحصیلان آنها سر کار بروند.

در حاشیه این جلسه تفاهم نامه همکاری بین شرکت شهرکهای صنعتی فارس و دانشگاه فنی و حرفه ای فارس با هدف تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و توسعه پژوهش‌های کاربردی در راستای رفع مشکلات صنایع منعقد شد.

در این تفاهم نامه که به امضای محمد جامعی رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان و سید مصطفی هاشمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس رسید بر همکاری مشترک طرفین در زمینه امور آموزشی، پژوهشی، تحقیقات کاربردی، اجرایی و مدیریتی، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط استان فارس تاکید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha