صفر نصراله زاده در دیدار سفیر استرالیا با اشاره به جایگاه دانشگاه تبریز در رتبه بندی ملی و بین المللی و تعدد و تنوع رشتههای تحصیلی در این دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه هبعنوان دومین دانشگاه جامع کشور در بیشتر رشته های تحصیلی دارای اساتید صاحبنظر و دانشجویان مستعد به همراه آزمایشگاههای مجهز هست و در زمینهی تجاری سازی یافتههای پژوهشی و تبدیل علم به فناوری در راستای حل مسائل جامعه اقدامات ارزندهای انجام داده است که در صورت فراهم شدن تسهیلات مناسب از طرف دولت استرالیا برای تبادلات علمی بین دانشگاه تبریز و دانشگاههای کشور استرالیا زمینه پیشرفت و بهرهمندی متقابل طرفین از ظرفیتها فراهم خواهد شد.
لیندال ساکس(Lyndall Sachs)، سفیر استرالیا در ایران نیز ضمن تقدیر از مهمان نوازی مردم ایران و تبریز پیشرفتهای علمی و فناورانه در دانشگاههای ایران را قابل تحسین دانست و گفت: تنوع رشته های دانشگاهی، ارتباط دانشگاه با جامعه و اهتمام برای حل مسائل آن، تعداد بالای اشتغال به تحصیل دختران در دانشگاه ها و توجه آنها به همهی رشتههای دانشگاهی از نکات قابل توجه در دانشگاههای ایران است.
سفیر استرالیا عملکرد رضایت بخش از لحاظ علمی و پژوهشی فارغ التحصیلان ایرانی از دانشگاههای استرالیا را حاکی از وضعیت خوب آموزشی دانشگاههای استرالیا توصیف کرده و افزود: در حال ایجاد شبکه ارتباطی برای این فارغ التحصیلان هستیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت سفرای آموزشی، تبادلات و تعاملات علمی و فرهنگی بین دو کشور را افزایش دهیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کرونا تجربه مناسبی در زمینه استفاده از ظرفیت آموزش و پژوهش در فضای مجازی به جای آموزش حضوری برای کشورها ایجاد کرد و ما نیز این فرصت را برای استفاده از این ظرفیتها مغتنم میدانیم.
سعید شجاعی، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز، با تشریح اهمیت اجرای دورههای آموزشی مشترک برای تعمیق همکاری های علمی، خواستار بررسی موضوع در نهادهای ذیربط کشور استرالیا شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، در بخش دیگری از برنامه حضور سفیر استرالیا در دانشگاه تبریز، تعدادی از اساتید دانشگاه تبریز که دانش آموخته دانشگاههای استرالیا هستند یا دارای ارتباطات فعال علمی با دانشگاههای آن کشور هستند با خانم لیندال ساکس دیدار و در مورد مزایا، مشکلات و راهکارهای بهبود تبادلات علمی بین دانشگاههای استرالیا با دانشگاه تبریز از قبیل نحوه برگزاری همایش و دوره آموزشی مشترک، تبادل دانشجو و استاد، فرصت مطالعاتی و دورههای پسا دکتری نکاتی را بیان کردند و خواستار تسهیل فرآیندها برای گسترش تبادلات علمی شدند.
انتهای پیام
نظرات