میرمحمد سیدهاشمی در گفت وگو با ایسنا بر ضرورت حرکت اردبیل به سمت شهر هوشمند اشاره کرد و گفت : شورای اسلامی شهر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به هوشمندسازی و الکترونیکیسازی خدمات شهری اختصاص داده و پیگیری و نظارت لازم جهت تحقق اهداف مشخص شده را انجام میدهد.
وی به بازدید اخیر خود از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و جلسه با کارکنان این مجموعه اشاره کرد و افزود: سامانههای متعددی در حوزههای مختلف ایجاد شده که جهت سهولت در دسترسی و استفاده شهروندان، نیازمند تجمیع و یکپارچهسازی است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با انتقاد از عدم اطلاعرسانی سامانهای موجود در حوزه مدیریت شهری یادآور شد: سامانه ۱۳۷ ارتقا و توسعه یافته، سامانه خدمات شهری زمینه انتقال دغدغههای شهری مردم به مدیران شهری را فراهم کرده و سامانه ۱۲۵ آتشنشانی تسهیل ارائه خدمات به شهروندان را در پی داشته است.
وی ادامه داد: سامانه شفافیت هم در دست راهاندازی است تا مجوزهای صادره از سوی شهرداری در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد و امکان نظارت عمومی فراهم شود.
سیدهاشمی از صدور پروانه ساختمان در اردبیل به صورت الکترونیکی خبر داد و افزود: این مهم از طریق سامانه شهرسازی انجام خواهد شد که در حال حاضر اقدامات لازم جهت ارتباط آن با سامانه موجود در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در دست انجام است و تا دو ماه دیگر به پایان خواهد رسید.
به گفته وی صدور پروانه ساختمان به صورت الکترونیکی در وهله اول در یک منطقه شهرداری به صورت پایلوت اجرا میشود تا ایرادات احتمالی شناسایی و رفع گردد. سپس به تدریج در کلیه مناطق شهرداری اردبیل به اجرا در میآید.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل، راهاندازی سامانههای مختلف و صدور پروانه ساختمان به صورت الکترونیکی را اقدامات عملی و گامهای رو به جلو در راستای تحقق شهر هوشمند توصیف و اظهار امیدواری کرد با پشتیبانی و همراهی شورای اسلامی شهر، اهتمام شهرداری و همراهی شهروندان، شاهد توسعه و آبادانی اردبیل با تکیه بر دانش روز باشیم.
انتهای پیام
نظرات