• جمعه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401032719010
  • خبرنگار : 71516

هشدار روسیه به آمریکا پیش از حمله به پایگاه "التنف" در سوریه

هشدار روسیه به آمریکا پیش از حمله به پایگاه "التنف" در سوریه

مسئولان دفاعی آمریکا اعلام کردند، حمله اخیر به پایگاه التنف در جنوب شرق سوریه کار روسیه بود و مسکو پیش از این حمله به ارتش آمریکا هشدار داد که حملات هوایی را علیه افراد مسلح محلی هم‌پیمان با واشنگتن در جنوب شرق سوریه انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، مسئولان دفاعی آمریکا به شبکه سی‌ان‌ان اعلام کردند: این هشدار باعث شد تا آمریکا به سرعت از افراد مسلح محلی بخواهد پایگاه‌هایشان را ترک کنند و همچنین از عدم وجود نیروهای آمریکایی در محل مذکور اطمینان حاصل کند. نیروهای آمریکایی دور از مکان حمله بودند اما افراد مسلح از منطقه مذکور عقب نشینی کردند.

رسانه‌ها پنجشنبه خبر دادند که پهپادهای ناشناس، چهارشنبه‌ شب، مقر عناصر تروریستی در داخل پایگاه آمریکایی التنف را هدف قرار دادند.

براساس گزارش سی‌ان‌ان به نظر می‌رسد حملات هوایی روسیه بسیار حساب شده بود. وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) برای تضمین عدم افزایش تنش با نیروهای روسیه از جمله در سوریه تلاش می‌کند.

این مسئولان اعلام کردند: ارزیابی اول آمریکا این است که احتمالا نیروهای روسیه دستوراتی را درباره با خبر کردن آمریکا از حملات دریافت کرده باشند. اما یکی از این مسئولان اعلام کرد که روس‌ها هدف خود را از این حملات محقق کردند. هدف آن‌ها رساندن این پیام به آمریکا بود که می‌توانند بدون نگرانی از انتقام، حملاتشان را انجام دهند.

پیش از این وال استریت ژورنال به نقل از پرسنل نظامی آمریکا گزارش داد که حمله به پایگاه التنف در سوریه کار روسیه بوده است.

طبق نوشته این روزنامه، ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروهای روسیه در ماه جاری با دو جنگنده سوخو پایگاه التنف را هدف قرار دادند.

به گفته این منابع، حملات روسیه نگرانی واشنگتن را افزایش داد که ممکن است به رویارویی آمریکا و روسیه در سوریه منجر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha