• پنجشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401032618422
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

غرب هرمزگان همچنان می لرزد/خسارت جانی نداریم

غرب هرمزگان همچنان می لرزد/خسارت جانی نداریم

ایسنا/هرمزگان در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ زمین لرزه و پس لرزه غرب هرمزگان را لرزاند که کانون بیشتر این زمین لرزه‌ها در بخش شیبکوه بندرلنگه و حوالی بندرچارک بود.

بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشور، از بامداد امروز تا ساعت هشت صبح، ۱۳ زمین لرزه در بخش شیبکوه و بندرچارک ثبت شده که بزرگترین آن چهار و نیم ریشتر و کوچکترین آن سه و یک دهم ریشتر بوده است. روز گذشته نیز ۲۷ زمین لرزه در بخش‌های شیبکوه و کیش بندرلنگه و همچنین جناح شهرستان بستک ثبت شد که بزرگترین آن پنج و دو دهم ریشتر در محدوده بین بندرچارک و شهر جناح بود.

مظفری، معاون جمعیت هلال احمر هرمزگان در این خصوص افزود: زمین لرزه‌های روز گذشته موجب ترک خوردگی و ریزش جرئی برخی ساختمان‌های قدیمی و فرسوده در بندر چارک شده بود، اما زمین لرزه های دیروز و امروز خسارت جانی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: اکنون وضعیت شبکه آب، برق و تلفن در مناطق زلزله زده کاملا پایدار است و هیچ گونه قطعی گزارش نشده است.

مهرداد حسن زاده افزود: از دیروز چند نوبت نشست ستاد مدیریت بحران در بندرلنگه، بستک و کیش برگزار شد و مکان‌هایی برای اسکان اضطرایی نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بنا بر اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران گسل این منطقه فعال شده، اما تعداد بالای زمین لرزه و پس لرزه و آزاد شدن انرژی در این منطقه، احتمال بروز زمین لرزه شدید را کاهش می‌دهد.

حسن زاده بیان کرد: به اهالی منطقه زلزله زده توصیه می‌کنیم در زمان زمین لرزه‌ها و پس لرزه‌ها خونسردی خود را حفظ کنند.

با توجه به تصمیمات ستاد بحران کیش، کلیه ادارات، نهادها، سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه، دانشگاه ها، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و بیمه ای در تاریخ ۲۶ / ۳ / ۱۴۰۱ تعطیل هستند. یگان های نظامی، انتظامی ( بخش عملیاتی )، امنیتی، امدادی، بهداشت و درمان، اورژانس، آتش نشانی و آب و برق ( بخش عملیاتی )، از این مصوبه مستثنی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha