• چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401032517983
  • خبرنگار : 50534

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تاکید کرد

ضرورت تبیین تاریخ انقلاب اسلامی به نسل جوان

ضرورت تبیین تاریخ انقلاب اسلامی به نسل جوان

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نسل جوان را باید با حقایق انقلاب آشنا کنیم.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۵ خردادماه) در دیدار با دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نقش و حقیقت اسلام در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: گسست و خلاء ایجاد شده بین نسل‌ها نیازمند ترمیم است و باید در این زمینه نسل جوان را با تاریخ، به ویژه تاریخ انقلاب اسلامی آشنا کنیم‌.

وی با تاکید بر فهم تاریخ به خصوص از سال‌های حیاتی ۴۲ تا ۵۷، افزود: اتفاقاتی که در این سیر تاریخی رخ داده، باید به طور کامل به نسل جوان تبین شود؛ چرا که ملتی اگر احساس هویت نکند، استعمارگران بر آن چیره می‌شوند؛ از سوی دیگر تاریخچه موتلفه را باید برای جوانان روشن کرد تا بدانند چه بر سیر انقلاب گذشته است؛ چرا که دانستن این مسائل تاریخی اعتقادات را مستحکم و ماندگار می‌کند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه یادآور شد: هیچ حزب و گروهی در کشور مثل موتلفه اسلامی امتحان پس داده نیست و به یقین این تشکل از سالم‌ترین مجموعه‌های سیاسی در کشور به شمار می‌رود.

وی همچنین دلیل انحلال گروه مجاهدین خلق را پیروی نکردن از امامت دانست و بیان کرد: فرهنگ ولایت، ولایت‌مداری باید به درستی به نسل جوان تبین شود؛ چرا که علت پایداری موتلفه این بود که از روز اول بحث امامت در دوران غیبت را برای خودشان حل کردند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی نیز در این دیدار به اقدامات انجام شده در خصوص جوان‌گرایی در این حزب اشاره کرد و یادآور شد: در زمان حاضر ۵۰ درصد اعضای حزب مؤتلفه اسلامی افراد زیر ۴۰ سال هستند و در شورای مرکزی حزب با ترکیب چهار نسل و حضور ۳۵ عضو اصلی و ۵ عضو علی‌البدل داریم.

اسدالله بادامچیان از بازسازی حزب مؤتلفه اسلامی خبر داد و افزود: اداره کشور بدون حزب نمی‌شود و باید از ظرفیت تحزب استفاده کنیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: هیئت‌های مؤتلفه اسلامی، در میان گروه‌های مبارز پیش از انقلاب، تنها تشکل و گروهی بود که از همان ابتدا فعالیت‌های سیاسی ـ مذهبی خود را حول محور امام خمینی (ره) و مبارزه با استبداد پهلوی متمرکز کرد.

وی در خصوص تغییر نام جمعیت هیئت‌های مؤتلفه‌ اسلامی، عنوان کرد: موتلفه پس از انقلاب اسلامی، اولویت خاصی را برای خود نسبت به سایر گروه‌های فعال سیاسی قائل بود و علت را در سابقه مبارزه علیه شاه و نزدیک دانستن خود به امام راحل، حوزه و روحانیت می‌دانست، از این‌ رو جمعیت هیئت‌های مؤتلفه‌ اسلامی در دی‌ماه سال ۱۳۸۲ به حزب مؤتلفه‌ اسلامی تغییر نام داد و برای اولین‌بار در تاریخ معاصر ایران، تشکلی سیاسی - عقیدتی، تحت رهبری ولی‌فقیه، تحت نظارت و هدایت شورای روحانیت و به دور از الگوپذیری‌ از سازمان‌ها و احزاب شرقی و غربی پدید آمد و شعار مقلد بودن به معنای واقعی و اصیل را مطرح ساخت.

بادامچیان در خصوص جزئیات تشکیل حزب متولفه اسلامی در روز اول خرداد ۱۳۴۱ با به هم پیوستن سه هیئت مذهبی، بیان کرد: پس از ماجرای تصویب‌نامه لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در سال ۱۳۴۱، دو هیئت مذهبی از کسبه و تجار بازار تهران تصمیم گرفتند با یکدیگر ائتلاف کنند. سپس یکی دیگر از هیئت‌های فعال بازار را نیز مطلع و در ائتلاف خود سهیم کردند. آن‌ها پس از ائتلاف، در یکی از ملاقات‌های مردمی با امام خمینی (ره)، ماجرای ائتلاف خود را به اطلاع ایشان رساندند و ایشان نیز ائتلاف‌شان را تأیید کردند. ائتلاف‌کنندگان که بعدها به هیئت‌های مؤتلفه اسلامی معروف شدند، هیئت‌های مسجد امین‌الدوله، مسجد شیخ علی و اصفهانی‌ها در بازار تهران بودند.

این فعال سیاسی در خصوص الگوی رفتاری و فکری هیئت موتلفه اسلامی، ابراز کرد: الگوی رفتاری و فکری هیئت‌های مؤتلفه‌ اسلامی، بیش از هر چیز منبعث از گروه فداییان اسلام به رهبری نواب صفوی بود.

وی با اشاره به فعالیت اعضای موتلفه در پوشش‌های فرهنگی - مذهبی، اذعان کرد: اعضا تا تشکیل ستاد استقبال از امام، به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی خود ادامه دادند.

بادامچیان، حضور بزرگان و روحانیان برجسته در این حزب را از دلایل نظر مثبت امام خمینی (ره) به این حزب برشمرد و گفت: امام راحل حجت خدا بود و اولیای خدا همیشه بر اصول تاکید دارند و دلیل اهمیت حضور روحانیت در حزب از نظر ایشان این بود که موضع‌گیری‌ها با نظر روحانیت عالم و آگاه به دین باشد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: این حزب در خط ولایت و روحانیت است و آن چه برای ما اهمیت دارد، این است که منادی وحدت باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha