• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401032316330
  • خبرنگار : 30188

راهنمای خرید دوربین مداربسته

راهنمای خرید دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته یکی از راه‌های افزایش امنیت و یا نظارت بیشتراست و زمانی که تصمیم به خرید دوربین مداربسته می‌گیریم، سوالات زیادی در ذهن ما شکل می‌گیرد مانند اینکه چه دوربین مداربسته‌ای بخرم و یا اینکه از کجا بخرم و قیمت‌ها به چه صورت است.

به گزارش ایسنا به نقل از کیانام ارتباط،  در این متن  به سوالات درباره خرید دوربین مداربسته پاسخ می‌دهیم:

انواع دوربین مداربسته

دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری

دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری به دو دسته دوربین‌های دام یا سقفی و دوربین‌های بولت یا دیواری تقسیم می‌شود و به طور معمول دوربین‌های دام در فضاهای داخلی و مسقف نصب می‌شوند و دوربین‌های بولت در فضاهای خارجی ساختمان نصب می‌شوند که البته در سایزهای مختلفی وجود دارند و نوع شکل ظاهری دوربین تاثیر چندانی در قیمت آن ندارد.

دوربین مداربسته از نظر تکنولوژی

دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به دو دسته دوربین‌های آنالوگ یا AHD و دوربین‌های تحت شبکه یا IP تقسیم می‌شوند که دوربین‌های AHD دوربین‌های ارزان قیمت‌تری نسبت به دوربین‌های تحت شبکه می‌باشند و اگر کیفیت تصویر بالاتر و امکانات بیشتر برای شما مهم است باید به سراغ دوربین‌های تحت شبکه بروید.

دوربین مداربسته از نظر تعداد دوربین

در هنگام انتخاب تعداد دوربین مداربسته باید توجه کنیم که چه نقاطی را می خواهیم پوشش نظارت تصویری دهیم و در هر فضاهای کمتر از ۳۰ متر مربع معمولا به یک عدد دوربین مداربسته نیاز استولی در فضاهای متناسب با بزرگی محل و میزان حساسیت به تعداد بیشتری دوربین مداربسته برای پوشش کامل نیاز است باید بدانید که نصب دوربین در ورودی ها و نقاط حساس تر در اولویت است.

دوربین مداربسته از نظر برند

زمانی که می‌خواهیم هزینه‌ای بابت خرید دوربین مداربسته انجام دهیم یک سوال اصلی این است که کدام مارک و برند دوربین مداربسته را انتخاب کنیم که بعدا از خرید پشیمان نشویم، دوربین مداربسته در گروه محصولاتی قرار می‌گیرد که عمر محصول و خدمات پس از فروش و عملکرد صحیح آن برای ما بسیار با اهمیت است و در انتخاب برند به دو گروه اصلی می‌رسیم که از برندهای ایرانی دوربین مداربسته انتخاب کنم و یا برندهای خارجی؟

به خاطر شرایط خاص کشور و تحریم‌های گسترده، در سال‌های اخیر برندهای خارجی در بازار ایران فعالیت بسیار محدود و غیررسمی دارند و از نظر تنوع محصول و خدمات پس از فروشُ عملکرد ضعیفی را ارایه کرده‌اند و با توجه به رویکرد کشور به سمت تولید محصولات داخلی، در سال‌های اخیر، شرکت‌های زیادی دوربین‌های مداربسته را با برند ایرانی مونتاژ و به بازار ارایه کرده‌اند که ویژگی اصلی برندهای ایرانی، خدمات پس از فروش بهتر و قیمت مناسب‌تر می‌باشد.

دوربین مداربسته از نظر مدت زمان ذخیره سازی تصویر

در هنگام خرید دوربین مداربسته باید به این نکته توجه کنیم که اگر دوربین مداربسته انتخابی، امکان نصب کارت حافظه را نداشته باشد، می‌بایست برای ذخیره تصاویر دوربین از یک دستگاه ذخیره ساز استفاده نمود که در دوربین‌های AHD دستگاه ذخیره ساز به نام DVR  می‌باشد و در دوربین‌های تحت شبکه، دستگاه ذخیره ساز به نام NVR می‌باشند که در ظرفیت‌های چهار کانال، هشت کانال، شانزده کانال و سی و دو کانال موجود است که هر کدام با توجه به تعداد کانال‌های ورودی امکان نصب دوربین مداربسته را به شما می‌دهند، بعد از انتخاب دستگاه مورد نظر باید برای ذخیره تصاویر دوربین‌ها یک هارد دیسک روی دستگاه قرار دهیم، و هر چقدر که ظرفیت هارد دیسک بالاتر باشد، مدت زمان ذخیره سازی تصویر بیشتر می‌شود و هارد دیسک انتخابی باید بین ظرفیت یک ترابایت تا هشت ترابایت باشد زیرا اکثر دستگاه‌های ذخیره ساز از هارد دیسک‌های بیشتر از هشت ترابایت پشتیبانی نمی‌کنند.

دوربین مداربسته از نظر ضبط صدا

دوربین‌های مداربسته برای ضبط صدای محیط نیاز به میکروفن دارند که در دوربین‌های AHD میکروفن در کنار دوربین نصب می‌شود و با سیم جداگانه به دستگاه DVR وصل می‌شوند و معمولا کیفیت صدا کمی پایین است ولی در دوربین‌های تحت شبکه میکروفن در داخل دوربین تعبیه شده است و نیاز به سیم‌کشی جداگانه نمی‌باشد و کیفیت صدا بسیار بالا می‌باشد. و در دوربین‌های هوشمند بیسیم اسفیورد علاوه بر میکروفن داخلی، دوربین دارای بلندگو هم می باشد که به ما امکان مکالمه دوطرفه را می دهد.

دوربین مداربسته به همراه دزدگیر

خیلی از افرادی که برای افزایش امنیت اقدام به نصب دوربین مداربسته می نمایند همیشه دغدغه این را دارند که ممکن است سارق به محل دستبرد بزند و وجود دوربین مداربسته به تنهایی نمی تواند جلوی سرقت را بگیرد و در کنار دوربین مداربسته نیاز به یک سیستم دزدگیر اماکن برای اعلام هشدار به موقع وجود دارد تا عامل بازدارنده برای سرقت باشد و تهیه هر دوسیستم می تواند هزینه های بیشتری را به شما تحمیل کند. البته اگر می خواهید با مبلغ بسیار کمتری دوربین مداربسته و دزدگیر را در کنار هم داشته باشید، باید از دوربین های مداربسته اسفیورد استفاده کنید که این دوربین‌ها مجهز به یک سیستم دزدگیر پیشرفته می‌باشند ولی قیمت آنها با دوربین‌های مداربسته معمولی اختلاف بسیار ناچیزی دارد.

کاهش هزینه در خرید دوربین مداربسته

برای کاهش هزینه در هنگام خرید دوربین مداربسته می‌توانید چند کار را انجام دهید روش اول استفاده از  تکنولوژی ارزان‌تر یا همان دوربین مداربسته AHD می‌باشد و روش دوم استفاده از تعداد دوربین کمتر در محل می‌باشد، ولی خوب هزینه‌های خرید دستگاه ذخیره ساز و هارد دیسک را همچنان باید بپردازید و روش بعدی که به هیچ وجه توصیه نمی‌شود استفاده از دوربین‌های نونیم (بدون نام و برند) بازار که کیفیت پایین‌تری دارند و معمولا از خدمات پس از فروش ضعیفی برخوردار هستند.

البته اگر شما نیاز به تعداد زیادی دوربین مداربسته در محل خودتان ندارید، می‌توانید از دوربین مداربسته اسفیورد استفاده کنید، دوربین‌های بی‌سیم اسفیورد نیاز به دستگاه ذخیره ساز و سیمکشی ندارند و به راحتی توسط خودتان نصب می‌شوند و به راحتی می‌توانید تصاویر دوربین را روی گوشی موبایل خودتان از هر کجای دنیا به همراه صدا مشاهده کنید و یا تصاویر ضبط شده قبلی را در گوشی موبایل خودتان مشاهده کنید.

دوربین مداربسته با قابلتی تشخیص انسان

دوربین‌های مداربسته اسفیورد مجهز به تکنولوژی تشخیص انسان می‌باشد که به ما این امکان را می‌دهد که برای دوربین مشخص کنیم که با مشاهده هر انسان در محیط شروع به ضبط تصویر کند و یا صدای آژیر از بلندگوی دوربین پخش شود و حتی دوربین مداربسته اسفیورد به مشاهده انسان در محیط نصب شده، یک هشدار برای  گوشی موبایل ما ارسال نماید که این تکنولوژی می‌تواند امنیت را در محل ما بسیار بالا ببرد.

سخن آخر: برای خرید دوربین مدار بسته بی‌سیم از طریق فروشگاه کیانام ارتباط اقدام کنید.

خرید محصولاتی مانند دوربین مداربسته که هم گران‌قیمت و هم حساس هستند باید از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر صورت پذیرد؛ زیرا داشتن گارانتی معتبر بسیار مهم است. ما به شما کیانام ارتباط با آدرس اینترنتی: cctvgram.com را برای خرید این محصول پیشنهاد می‌کنیم. کیانام ارتباط، تولیدکننده دوربین‌های مداربسته اسفیورد است و انواع دوربین را با قیمت‌های بسیار مناسب، همراه با گارانتی معتبر به فروش می‌رساند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha