• پنجشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401031913545
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون استاندار اردبیل هشدار داد:

افزایش تراکم‌فروشی و انباشت پرونده‌ها در کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها

افزایش تراکم‌فروشی و انباشت پرونده‌ها در کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها

ایسنا/اردبیل معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: شهرداری‌ها باید از تراکم‌فروشی و ارجاع انبوهی از پرونده‌ها به کمیسیون ماده 100 به عنوان محل تأمین مالی خودداری کنند.

سید کمال‌الدین میرجعفریان ۱۹ خرداد در جلسه شورای فنی استان اردبیل با تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه متروپل آبادان اظهار کرد: ساختمان‌های ناایمن زنگ خطر را برای همه ما به صدا درآورده و در استان اردبیل نیز باید نسبت به شناسایی، مقاوم‌سازی و بازسازی چنین مجموعه‌هایی اقدام شود.


وی تصریح کرد: در کنار رعایت اصول اخلاقی، انسانی و تعهدات فنی و تخصصی در حوزه ساخت و سازها، باید نظارت‌ها به نحوی تشدید شود تا هیچ فردی به خود اجازه ساخت و ساز ناایمن نداده تا شاهد وقوع حوادث ناگوار همچون متروپل و پلاسکوی تهران نباشیم.


معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در وهله اول باید موضوع آموزش و مهارت‌آموزی برای فعالان صنعت ساختمان مورد توجه قرار گیرد تا با جدیدترین روش‌ها و الگوهای ساخت و ساز آشنا شده و اجازه ساخت و ساز ناایمن در شهرها و مناطق روستایی داده نشود.


میرجعفریان افزود: نباید به احتمالات در ساخت و سازها اکتفا کرد بلکه بهتر است در همه ابعاد مخاطرات جدی ساخت و ساز ناایمن مورد دقت قرار گرفته و حتی در اصلاح و استانداردسازی سرعت‌گیرها موارد فنی و مطالبه به حق مردم مورد دقت قرار گیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دخیل در حوزه ساخت و ساز باید به استانداردسازی و کیفی‌سازی مصالح به کار رفته دقت داشته باشند و طراحان، ناظران و مجریان نیز در مراحل مختلف بر ساخت و سازهای دقیق و فنی نگاهی علمی و تخصصی داشته باشند.


میرجعفریان ضرورت شکل‌گیری کمیته نظارت بر پروژه‌های عمرانی دولتی و غیردولتی را با اولویت راه و شهرسازی و نظام مهندسی یادآور شد و اضافه کرد: این نظارت‌ها نباید شکل سوری و در حد صورت جلسه انجام شود بلکه بهتر است گزارش‌ها از تخلفات احتمالی مورد پیگیری قرار گرفته و از طریق دستگاه‌های مختلف مورد رصد قرار گیرد.


وی به رعایت مبحث 19 در ساخت و سازها و کاهش مصرف انرژی با ارتقا وضعیت عایق‌بندی ساختمان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: سعی بر این است تا در این حوزه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید آجر و سفال با کیفیت و عایق بالا استفاده شده تا علاج‌بخشی را در کاهش مصرف انرژی شاهد باشیم.


میرجعفریان بیان کرد: باید به سمت اقتصادی کردن ساخت و سازها با ارتقا کیفی مصالح تولید شده حرکت کنیم که در این زمینه تولید استاندارد و با کیفیت سیمان، میلگرد و سایر مصالح بسیار ضروری و حیاتی است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: احیای ماده 35 و تقویت نظارت دستگاه‌های دخیل در حوزه رعایت مبحث 19 مورد توجه است و در کنار آن شهرداری‌ها باید در ساخت و سازها و صدور مجوزها دقت بیشتری را انجام داده تا به جای ایمن‌سازی، گرفتار تراکم‌فروشی، کمیت‌فروشی و یا ارجاع پرونده به کمیسیون ماده 100 نباشیم.


معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: همه دستگاه‌های دخیل در حوزه ساخت و سازها باید به وظیفه تخصصی و قانونی خود عمل کرده تا ساختمان‌های ایمن همراه با عمر مفید بالا را در ساخت و سازها شاهد باشیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha