• پنجشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401031209168
  • خبرنگار : 50010

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:

اعتبارات تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هشترود به زودی تخصیص می‌یابد

اعتبارات تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هشترود به زودی تخصیص می‌یابد

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: برای پیگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اعتباراتی به شهرستان هشترود اختصاص یافته است که در آینده نزدیک در اختیار متولیان قرار خواهد گرفت.

سید امیر حسین مدنی روز پنجشنبه، ۱۲ خردادماه، در جلسه شورای اداری هشترود، خاطر نشان کرد: سفرهای استانی بخشی از مشکلات مردم را حل خواهد کرد و مشکلات با درصد کم را در مراحل بعدی اجرایی خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با اتصال سرمایه‌های مردمی می‌توان بخش دیگری از مشکلات را از پیش رو برداشت و مطالبات مردم را اجرایی کرد.

وی اظهار کرد: در همه مسائل کشور مردم باید در وسط میدان باشند و دولت نیز از این حرکات مردمی حمایت می‌کند.

وی گفت: پیش از سفرهای استانی ریاست جمهوری به آذربایجان‌ شرقی، مشکلات مناطق احصا شده است و اکنون‌ مشکلات اولویت دار بعد از طرح در هیات وزیران مصوب شده و در مناطق کشور اجرایی می‌شود.

مدنی اضافه کرد: فاضلاب هشترود که به رودخانه وارد می‌شود، سلامت و بهداشت مردم را تحت تاثیر قرار داده و باید برای رفع این مشکل بزرگ بهداشتی اعتبارات ویژه‌ای اختصاص یابد.

وی گفت: مشکلات راه‌های مواصلاتی منطقه، بخصوص جاده هشترود-مراغه بیش از حد است که باید وزارت مربوطه توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده ویژه رئیس جمهور یادآور شد: شهرستان هشترود ظرفیت بالایی برای اشتغال و کارآفرینی در حوزه‌های مختلف دارد و دولت از این پتانسیل‌ها و کارآفرینی ها حمایت می‌کند.

وی افزود: ساماندهی و تکمیل واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در اولویت‌های کاری دولت قرار گرفته است.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان‌های هشترود و چاراویماق یک غنیمت بزرگ است، لذا از دولت میخواهیم توجه بیشتری به مطالبات مردم داشته باشند.

سید حمزه امینی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و وارد شدن خسارت‌های بیشمار به کشاورزان منطقه، از دولت سیزدهم درخواست می‌کنم که به پرداخت مطالبات خسارت دیدگان اقدام فوری و جدّی داشته باشند.

وی افزود: توجه به آب شرب هشترود که دارای آرسنیک است از مطالبات جدی مردم منطقه بوده که سلامت مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهد لذا از دولتی‌ها می‌خواهم آب شرب هشترود را از سد کلقان تامین کنند.

وی یادآور شد: ایجاد پست 400 برق، توجه به جاده‌ها به خصوص جاده دامناب به هشترود که به جاده مرگ معروف شده از دیگر مطالبات مردم است.

وی اضافه کرد: درخواست ما از دولتی‌ها برقراری عدالت اجتماعی برای هشترود و چاراویماق است چرا که؛ سهم شهرستان هشترود در طول سالیان متمادی، وضعیت موجود است که قابل قبول نیست.

امام جمعه هشترود نیز در این جلسه گفت: شهرستان هشترود نیاز به توجه ویژه دارد لذا توجهات بیشتر به این منطقه می‌تواند رونق شهرستان را رقم زده و به توسعه بیشتر بی‌انجامد.

حجت الاسلام حسن جعفریان خاطر نشان کرد: عملکرد دولت نشان دهنده امید به مردم است و تلاش می‌کند به صورت واقعی در خدمت مردم باشد.

وی اظهار کرد: گرانی به مردم فشار می‌آورد و مردم نگران تامین هزینه‌های زندگی هستند لذا از دولت مردمی سیزدهم تقاضامندم بیش از پیش به فکر مردم باشند.

وی گفت: باید فکری اساسی برای ساماندهی فضای مجازی، مشکلات جوانان،جلوگیری از غرب زدگی شود تا امید در دل مردم زنده تر شود.

فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: آنچنان که باید؛ شهرستان هشترود به حق واقعی خود نرسیده است لذا از نماینده ویژه رئیس جمهور تقاضا داریم نسبت به این شهرستان توجه جدّی داشته باشند. 

علیرضا توری اضافه کرد: رودخانه وسط شهر برای مردم هشترود به جای این‌که شادابی و نشاط به همراه داشته باشد انواع امراض را به خاطر ورود فاضلاب شهری به ارمغان اورده است. 

وی ادامه داد: نبود درآمد کافی، بیکاری جوانان و علت‌های دیگر این شهرستان را به یک منطقه مهاجر فرست تبدیل کرده است. 

وی یادآور شد: توجه به پایاب سد سهند و تکمیل آن محدوده، ایجاد پست 400 کیلو ولت، نبود درآمد پایدار شهرداری هشترود، توجه به ساخت قطعه پنج آزاد راه هشترود مراغه، وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی و روستایی، تهیه آب شرب سالم و بهداشتی و چندین موارد دیگر قسمتی از مشکلات هستند که نیاز به توجه ویژه دولت دارد.

اعتبارات تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هشترود به زودی تخصیص می‌یابد

اعتبارات تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هشترود به زودی تخصیص می‌یابد

اعتبارات تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هشترود به زودی تخصیص می‌یابد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha