• پنجشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401031108614
  • خبرنگار : 30188

آشنایی با تور فرانسه

سفری بی‌نظیر با تور فرانسه

سفری بی‌نظیر با تور فرانسه

 تور فرانسه می‌تواند برای تمام افراد با هر سلیقه‌ای خاطره‌ای جذاب و فراموش‌نشدنی باشد. کشور فرانسه در جنوب غربی اروپا قرار دارد. این کشور زیبا دارای آب‌وهوای معتدل است و جاذبه‌های توریستی زیادی دارد. این کشور در زمینه مد، هنر، تئاتر، آشپزی بسیار معروف است. در این مطلب سعی شده است یک معرفی مختصر از خود فرانسه و سپس معرفی جاذبه‌های توریستی و بعد از آن معرفی غذاهای محبوب این کشور ارائه شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سفیران گشت، فرانسه یکی از زیباترین کشورهای اروپای غربی است. کشوری که وقتی اسمش را می‌شنوید یاد اجناس لوکس، ویکتور هوگو، سه‌تفنگدار، عطرهای گران‌قیمت، کافه‌های کوچک در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده برایتان تداعی می‌شود. شما می‌توانید برای تور فرانسه از طریق آژانس مسافرتی سفیران گشت خدمات این تور را تهیه نمایید.

بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به فرانسه و برگزاری یک تور فرانسه رؤیایی بهار است البته این نکته را فراموش نکنید که سفر به این کشور زیبا همیشه و در همه فصل‌ها سال می‌تواند برای شما جذاب و غافلگیرکننده باشد. گردشگری با تور فرانسه همیشه یک ایده ناب است.

مکان‌های دیدنی فرانسه:

برج ایفل

مهم‌ترین مکانی که در تور فرانسه می‌توانید از آن دیدن کنید برج معروف عشاق است. برجی سر به فلک کشیده که هر روز نظاره‌گر میلیون‌ها گردشگر است. این برج در سال 1889 توسط گوستاو ایفل به مناسبت صدسالگی انقلاب فرانسه طراحی کرد. کلیساهای فرانسه خود تاریخی جداگانه دارند.

کلیسای نوتردام پاریس

نوتردام به معنای بانوی فرانسوی ما است و به حضرت مریم اشاره دارد. این کلیسای باعظمت و باشکوه خود شاهکار معماری دوره گوتیک است. ایدهٔ ساخت کلیسای نوتردام، پس از دستور پاپ الکساندر سوم مبنی بر ساخت کلیسایی جامع در کشور فرانسه شکل گرفت و شروع ساخت آن در سال 1163 آغاز شد. ساخت این بنای باعظمت دو قرن به طول کشیده است. اگر در سفر تور فرانسه خوش‌شانس باشید شاید صدای نوستالژی ناقوس این کلیسا را بشنوید.

کلیسای سکره کور

نمای بیرونی این کلیسای زیبا بسیار مسحورکننده است. یکی از ویژگی‌های خیره‌کننده این کلیسا این است که پاریس درست زیر پای شماست به دلیل اینکه این بنا دومین مکان مرتفع بعد از برج ایفل است.

معبد پانتئون پاریس

محل خاک‌سپاری خالق کتاب بینوایان و نویسنده مشهور سه تفنگ‌دار در اینجا است. این معبد در منطقه تاریخی واقع شده است. این بنا الهام گرفته از معماری یونان و روم باستان است. این بنا در زمان لوئی پانزدهم و توسط معماری خوش آوازه ژاک ژرمن سوفلو ساخته شده است.

کلیسای سنت شاپل پاریس

این کلیسا درست مانند کلیسای باشکوه نوتردام فرانسه یادگار دوران معماری گوتیک است. ارزش این کلیسا بابت آثار تارخی بسیار فاخر آن است ساختمان باشکوه، سنگ‌کاری‌ها، حکاکی‌های مجذوب‌کننده و پنجره‌های رنگی آن زیبایی و شکوه ویژه‌ای به این کلیسا داده است.

موزه‌های پاریس

موزه لوور پاریس

این موزه یکی از مکان‌های است که باید حتماً در تور فرانسه از آن دیدن کنید. از شگفتی‌های این موزه می‌توان به معماری خلاقانهٔ آن، آثار گران‌بها از تمدن‌ها و فرهنگ کشورهای مختلف، تابلویی منحصربه‌فرد و معروف لبخند مونالیزا اشاره کرد.

سفری بی‌نظیر با تور فرانسه

موزه انولید پاریس

موزهٔ جنگ این بهترین لقب برای این موزه است. نمای بیرونی این بنا بسیار باشکوه است. این بنا به دستور لویی چهاردهم ساخته شده است. اهمیت این بنا به‌خاطر ناپلئون است. در زبان فرانسه (Invalide) به معنای معلول و ناتوان است و از آنجایی‌ که بخشی از این موزه به بزرگداشت معلولان و آسیب‌دیدگان جنگ اختصاص‌یافته، به این نام مشهور شده است.

کاخ‌های پاریس پایتخت فرانسه یک مقصد جذاب گردشگری تور فرانسه است.

کاخ ورسای

کاخ ورسای یکی از لوکس‌ترین و شیک‌ترین کاخ‌های سلطنتی است. البته این کاخ بسیار زیبا در اطراف پایتخت واقع شده است نه در خود پاریس. کاخ ورسای محل زندگی سه تن از پادشاهان فرانسه یعنی لوئی چهاردهم، لویی پانزدهم و لویی شانزدهم بوده است. معماری منحصربه‌فرد و باشکوه، وسایل لوکس، تزئینات باشکوه، نقاشی‌های خیره‌کننده همگی باعث شده‌اند این کاخ استثنایی باشد. حتماً در هنگام بازدید از این کاخ در تور فرانسه از تالار آیینه این کاخ نیز دیدن کنید.

کاخ اُپرا گارنیه

یک کاخ برای اجرای هنرهای نمایشی که شاهکار قرن نوزدهم است و در زمان ناپلئون سوم به‌منظور اجرای نمایش، رقص و موسیقی ساخته شده است. مجسمه‌های ورودی این کاخ نماد شعر، موسیقی، آهنگ، درام و رقص هستند.

قلعه کونسیرژوری

قلعه سرنوشت، قلعهٔ خاطرات زندانیان قبل اعدام این‌ها همگی توصیفاتی است که می‌توانیم در مورد این بنا به کار ببریم. این مکان در ابتدا یک کاخ سلطنتی بوده است اما به‌مرور به زندان تبدیل شده است. زندانیانی که قرار بود اعدام شوند، پیش از اجرای حکم روزهایشان را در این زندان سپری می‌کردند. بنا بر گفتهٔ مورخان ملکه معروف فرانسه ماری آنتوانت هم در این مکان زندانی بوده است.

سفری بی‌نظیر با تور فرانسه

غذاهای فرانسه

غذاهای فرانسوی و سرآشپزان این کشور بسیار مشهور هستند. اگر با تور فرانسه از این کشور زیبا دیدن کردید حتماً غذاهای این کشور را امتحان کنید. فرانسه در دنیا با طعم‌های مختلف پنیر و نوشیدنی‌هایش معروف است. سوپ پیاز یکی از غذاهای اصیل این کشور است که معمولاً با ورقه‌های نازک نان برشته شده و پنیر آب‌شدهٔ رویش سرو می‌شود. منشأ این سوپ به روم باستان است.

انتهای رپرتاژ آگهی