• چهارشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401031108326
  • خبرنگار : 30188

ردیاب شخصی چه مزایایی دارد؟

ردیاب شخصی چه مزایایی دارد؟

در دنیای پر مشغله و پر از استرس این روزها حفاظت و حراست از خانواده یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های والدین است. اینکه در مسیر مدرسه برای کودکان مشکلی پیش نیاید یا افراد سالمند مسیر خانه را فراموش نکنند. این‌ها دغدغه‌هایی هستند که در طول روز ذهن والدین را به‌ خودشان مشغول می‌کنند و تمرکز آن‌ها را برای انجام امور روزمره می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایران رهیاب، این بار هم تکنولوژی به کمک انسان‌ها آمده تا بخشی از دغدغه‌های ما را کمتر کند. ردیاب‌ها به عنوان سیستم تعیین موقعیت کمک می‌کند تا از موقعیت افراد، اشیا و حتی حیوانات با خبر باشیم.

ردیاب شخصی چیست؟

ردیاب شخصی کاربردی‌ترین وسیله برای تعیین موقعیت افراد، وسایل نقلیه و حتی حیوانات است. به زبان ساده ردیاب‌ها وظیفه حفاظت و امنیت را برعهده دارند. ردیاب‌های شخصی بر اساس کاربرد، انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها موقعیت دقیق را نشان می‌دهند و برخی از آن‌ها فقط قادر به ارسال هشدار و یا درخواست کمک از طریق پیامک هستند؛ ردیاب‌هایی هم موجود هستند که مانند جی پی اس خودرو قابلیت شنود دارند.

ردیاب شخصی؛ کوچک، ساده، پرکاربرد

یکی چیزی که ردیاب‌های شخصی را پرکاربرد کرده، کوچک بودن آن‌هاست. کوچک بودن ردیاب شخصی این امکان را بوجود آورده تا به‌عنوان  جی پی اس همراه  در کیف کودکان، جیب سالمندان و کارمندانی که نیاز به کنترل دارند قرار بگیرد. در ادامه به بررسی هر یک از این کاربردها می‌پردازیم.

ردیابی کودکان با ردیاب کوچک و قوی

امنیت و آرامش کودکان همواره یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های والدین بوده است، مخصوصا اگر به دلیل مشغله نتوانند همراه کودکان باشند. استفاده از ردیاب کمک می‌کند تا کودکان در هر مکان یا مسیری که باشند از موقعیت آن‌ها آگاه باشید و در صورت بروز هر مشکل به سرعت خود را به محل برسانید.

توجه داشته باشید برخی افراد از قابلیت ردیابی سوء‌استفاده کرده و برای جاسوسی یا ردیابی نامحسوس همسر از آن استفاده می‌کنند که کاری غیرقانونی به‌حساب می‌آید.

ردیاب شخصی چه مزایایی دارد؟

ردیاب افراد سالمند، ضامن امنیت آن‌ها خارج از منزل

کهولت سن امراض مختلفی را با خود به همراه می‌آورد. یکی از شایع ترین نوع این بیماری‌ها، آلزایمر است. متأسفانه افراد سالمند در این سن ممکن است از خانه خارج شوند و مسیر برگشت به خانه را فراموش کنند که عواقب خطرناکی به‌همراه خواهد داشت. ردیاب شخصی در چنین مواردی کمک می‌کند تا از موقعیت مکانی این عزیزان با خبر شوید و آن‌ها را به منزل بازگردانید.

ردیابی حیوانات خانگی با استفاده از ردیاب شخصی بدون نصب

از دیگر کاربردهای ردیاب شخصی، استفاده از آن برای ردیابی حیوانات خانگی است. حیوانات خانگی به خوبی جای خود را در دل صاحب خود و افراد آن خانه باز می‌کنند. گم شدن، ربوده شدن یا فرار کردن حیوانات خانگی، از لحاظ عاطفی ضربه شدیدی به صاحبان آن‌ها وارد می‌کند تا حدی که صاحبان آن‌ها حاضرند مبلغ هنگفتی برای بازپس‌گیری این حیوانات پرداخت کنند. قرار دادن جی‌پی‌اس در قلاده حیوانات کمک می‌کند تا اگر حیوان به هر دلیلی مفقود شد، به‌راحتی آن را به خانه بازگردانید.

استفاده از ردیاب شخصی ارزان برای مشاغل

ماهیت برخی مشاغل به‌گونه‌ای است که کارمندان آن‌ها باید تحت نظارت باشند؛ مانند رانندگان، نگهبانان و کارمندان شرکت‌های پخش. استفاده از ردیاب برای این مشاغل نه‌تنها امنیت آن‌ها را تضمین می‌کنید، بلکه در بهبود عملکرد آن‌ها نیز تأثیرگذار است.

اگر چه این ردیاب‌ها را به‌عنوان ردیاب شخصی می‌شناسند، اما عملکرد، اندازه و قیمت مناسب آن‌ها باعث شده علاوه‌بر مواردی که توضیح دادیم، از این ردیاب‌ها برای ردیابی موتورسیکلت، خودرو و دوچرخه استفاده شود.

ردیاب شخصی چه مزایایی دارد؟

مزایای ردیاب شخصی؛ تأمین امنیت و سلامت افراد

در پاسخ به سوال ردیاب های شخصی چه مزایایی دارند؟ باید بگوییم که ردیاب‌های شخصی مزایای بسیاری دارند که بر اساس نوع و مدل آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. مزایای ردیاب‌های شخصی عبارت‌اند از:

  • دکمه تماس اضطراری
  • ضدآب و ضدضربه بودن
  • قابلیت شنود صدای محیط
  • میکروفون جهت ارتباط
  • ذخیره تاریخچه مسیر و زمان حرکت
  • مشخص کردن محدوده خاص جهت تردد

این موارد بخشی از مزایای ردیاب‌های شخصی به‌شمار می‌روند. مهمترین مزیت ردیاب شخصی را می‌توان تأمین امنیت عزیزان شما دانست. چرا که ممکن است امورات روزمره اجازه ندهد آن‌طور که باید مواظب آن‌ها باشید و در هر زمان و مکان حواس‌تان به آن‌ها باشد.

ردیاب‌های ایران رهیاب حافظ شما و عزیزانتان

در این مطلب به‌طور کامل ردیاب شخصی را معرفی کردیم. امکانات و مزایای استفاده از این ردیاب‌ها را شرح دادیم تا شما را از ضرورت استفاده از ردیاب‌های شخصی آگاه کنیم. اگر به این نتیجه رسیدید که برای حفظ آرامش و تأمین امنیت عزیزان‌تان به ردیاب نیاز دارید، ایران رهیاب آماده است با کیفیت‌ترین ردیاب‌ها را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار دهد.

برای مشاهده انواع ردیاب‌های شخصی و ردیاب‌های خودرو به سایت iranrahyab.com مراجعه کنید. چنانچه برای تهیه ردیاب نیاز به راهنمایی و مشاوره داشتید، با شماره تلفن ۲۲۱۷۱۰۶۲-۰۲۱ تماس بگیرید. همکاران ما در واحد پشتیبانی و فروش آمده شنیدن صدای گرم شما هستند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha