فرزین فرشاد در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه فاز مطالعاتی راه اندازی سامانه تندروی اتوبوس در محور خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران سال گذشته انجام شده اظهار کرد: جانمایی ایستگاهها، تعداد ناوگان مورد نیاز، اصلاح هندسیها در رفیوژهای میانی و طول مسیر و سایر مسائل فنی توسط مشاور پروژه در حال جمع بندی نهایی است تا بتوانیم فاز اول اجرای آن را آغاز کنیم.
وی افزود: آمار تردد وسایل نقلیه در کلانشهر کرج حدود دو برابر برخی شهرهای بزرگ کشور است و تعداد خودروها هم به نسبت سرانه جمعیتی بسیار زیاد است بنابراین تقویت حمل و نقل همگانی گزینهای مناسب در جهت کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک به شمار میرود.
این مسئول هدفگذاری طول مسیر رفت را ۱۳ کیلومتر و مسیر برگشت را ۱۷ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: حداقل ۵۰ درصد از مسیر ایزوله شده و با جدا کننده های فیزیکی یک محور مستقل را تشکیل میدهد و ۵۰ درصد مابقی نیز مختلط با جریان ترافیک خواهد بود.
فرشاد در ادامه عملیاتهای جانمایی و نقشه برداری از ایستگاههای مبداء، مقصد و میانی و احداث آنها، پیگیری ورود ناوگان جدید جهت تامین اتوبوس های مسیر، اصلاح هندسی های مسیر اعم از دوربرگردانها و تقاطعات جهت تامین فضای تردد ناوگان و فرهنگسازی را از گامهای آتی در جهت تحققِ پروژه راه اندازی سامانه تندروی اتوبوس در کلانشهر کرج دانست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج خاطر نشان کرد: خط ویژه اتوبوس اتفاقی تازه است که قطعاً آزمون و خطاهایی در مسیر اجرا خواهد داشت اما با استفاده از مشاورین متخصص در صدد کاهش حداکثری مشکلات احتمالی می باشیم تا بتوانیم خدمتی به شهروندان ارائه کنیم.
انتهای پیام
نظرات