• سه‌شنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401031007868
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی:

دانشگاه‌ها اقدام به تولید محصول در تراز بازارهای جهانی کنند

دانشگاه‌ها اقدام به تولید محصول در تراز بازارهای جهانی کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به مقوله دانش بنیان، گفت: انتظار می‌رود دانشگاه‌ها به عنوان خواستگاه این حوزه با عدم اکتفا به پارک‌های فناوری اقدام به تولید محصول در تراز بازارهای جهانی کنند.

محمد کلامی روز سه شنبه، ۱۰ خرداد ماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه تبریز، ضمن قدردانی از زحمات مجیدی، رئیس سابق دانشگاه، افزود: مجیدی در سال‌های حضور در دانشگاه، دلسوزانه و فعالانه تلاش کرده و موجب ارتقای شاخص‌ها و جایگاه علمی دانشگاه تبریز شده است.

به گزارش ایسنا، وی ضمن تبریک به صفر نصرالله‌زاده، ریاست جدید دانشگاه تبریز، آرزوی سربلندی و سرافرازی و هم‌چنین توفیق خدمت در مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئلت کرد.

وی ضمن ارائه خواسته‌ها و مطالباتی در حوزه اقتصادی، خاطرنشان کرد: برای دسترسی به توسعه پایدار و تربیت نسل جوان، دانشگاه‌ها باید به معنای واقعی کلمه در ارائه تعریف مشخص کمی، کیفی و هنجارهای توسعه پایدار حضور پررنگ‌تر و موثرتری داشته باشد.

کلامی افزود: با توجه به رشد طولی علوم در گذشته و پشت بند این مسئله اقتضائات، تحولات اجتماعی و اقتصادی ایجاب می‌کند که به دنبال رشته‌های بین علوم و بین رشته‌ای در راستای حضور مؤثرتر این علوم در جامعه و اقتصاد باشیم.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید به سمت پژوهش و فناوری حرکت کنند و در راستای رصد کردن نیازها و تحولات اقتصادی در قالب رسانه‌ها و پژوهش‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به توسعه پایدار اقتصادی کشور نقش مؤثر و به موقعی را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: تقویت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد در راستای افزایش ارزش افزوده و توان رقابتی و توسعه پایدار در عرصه اقتصاد انجام می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از زحمات میررضا مجیدی، رئیس سابق دانشگاه قدردانی و صفر نصراله زاده به عنوان رئیس دانشگاه تبریز معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha