• شنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401030704906
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا تشریح کرد:

خالی‌شدن بخش مراقبت‌های ویژه از بیماران کرونایی/ سمنان نیمی زرد نیمی آبی

خالی‌شدن بخش مراقبت‌های ویژه از بیماران کرونایی/ سمنان نیمی زرد نیمی آبی

ایسنا/سمنان رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا و استاندار سمنان با اشاره به کاهش محسوس بیماران کووید۱۹ در دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود از خالی‌شدن بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان از بیماران کرونایی خبر داد.

سیدمحمدرضا هاشمی با تمجید از خدمات کادر پزشکی و درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود اظهار کرد: با تخلیه بخش مراقب‌های ویژه استان از بیماران کرونایی انتظار می‌ر.د به مرور و در آینده شاهد ریشه کَنی این بیماری منحوس باشیم.

وی با اشاره به رنگ‌بندی‌های کرونایی استان افزود: نیمی از شهرستان‌های هشتگانه استان در وضعیت آبی و نیمی دیگر در وضعیت زرد هستند .

استاندار سمنان گفت: وضعیت استان در بحث بیماری کرونا در حالت مطلوب و خوبی قرار دارد؛ چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت رنگ بندی آبی کرونایی و سایر شهرستان‌ها زرد هستند.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا  ادامه داد: مراجعه مبتلایان کرونایی به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان با کاهش چشمگیری روبرو بوده است و این میزان بالغ بر ۴۲ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته و در بحث بیماران بستری نیز با کاهش حدود ۳۰ درصدی مواجه بودیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضرفوتی‌های کرونایی استان به صفر رسیده است و ۱۰۰ درصد بیماران بستری نیز بهبود یافته و ترخیص می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌ها تا ریشه‌کنی این همه‌گیری جهانی اضافه کرد:  ضرورت دارد تا همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار قرار داشته باشد.

استاندار سمنان عنوان کرد: انتظار می‌رود که همه شهروندان استان در بحث برگزاری مراسم و برنامه‌ها از عادی انگاری و ساده‌انگاری پرهیز کنند تا انشالله مجددا شاهد افزایش ابتلا نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha