• شنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401030704584
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نور کم و فرسودگی زیاد؛ سهم مردم از پارک‌های اردستان

نور کم و فرسودگی زیاد؛ سهم مردم از پارک‌های اردستان

ایسنا/اصفهان در شرایطی که بسیاری از شهروندان اردستانی از کمبود پارک و فضای تفریحی در نقاط مختلف شهر شکایت می‌کنند، بی‌توجهی آشکارا و عدم رسیدگی مناسب به پارک‌های موجود به خصوص در زمینه روشنایی، کف‌سازی و ایجاد فضای دل‌نشین باعث تشدید این مشکل شده است به طوری که عملاً محدوده پارک‌های این شهر پس از تاریک شدن هوا برای خانواده‌ها غیرقابل استفاده است.

محمد، یکی از شهروندان مراجعه کننده به پارک بوستان اردستان به ایسنا، گفت: شهرداری و شورای شهر اردستان توجهی به فراهم کردن فضای مناسب تفریحی برای شهروندان ندارند.

وی افزود: در روزهای نزدیک به فصل تابستان هوای شهر بسیار گرم است و مجبور هستیم شب‌ها به پارک برویم، ولی فضای پارک بوستان اصلاً مناسب بچه‌ها و خانواده‌ها نیست.

خانم شهروند دیگری گفت: تمام پارک‌های اردستان مشکل دارند و برخی از آنها فقط یکی دوتا وسایل بازی دارند که آن هم بسیار قدیمی است. وسایل و فضای پارک‌ها اصلاً ایمن نیست و گاهی مواقع شاهد آسیب‌دیدگی بچه‌ها هستیم.

وی با گلایه از عملکرد شهرداری اردستان، گفت: به‌عنوان یک شهروند از مسئولان شهرداری انتظار داریم شرایط وسایل بازی استاندارد و ایمنی پارک‌ها را برای کودکان تغییر دهند، چراکه بازی و شادی در پارک حق طبیعی بچه‌های ما در این شهر است.

وقتی پول نداریم چگونه کار کنیم؟

همچنین شهردار اردستان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه با گذشت دو ماه از سال جدید هنوز مشخص نیست بودجه شهرداری اردستان چه مقدار است، گفت: وضعیتی را در شهرداری اردستان مشاهده می‌کنیم که بودجه و درآمدهای شهرداری کفاف هزینه‌ها و اجرای برنامه‌های مدیریت شهری را نمی‌دهد.

مصطفی ایراندوست با اشاره به گلایه شهروندان در خصوص عملکرد شهرداری، تصریح کرد: زمانی که درآمد پایدار در شهرداری اردستان وجود ندارد و پول هم نداریم چگونه کار کنیم؟ بسیاری از معضلات شهری که هم اکنون با آن مواجه هستیم از ۱۰ سال پیش است، ولی تیم کنونی شهرداری باید پاسخ گوی افکار عمومی در این باره باشد.

وی با بیان اینکه غیرمنصفانه است که تمام کم‌کاری‌های چند سال گذشته شهرداری را با یک بودجه بخواهیم جبران کنیم، ادامه داد: مردم باید بدانند در وضعیت اقتصادی کنونی که تمام بخش‌های کشور دچار مشکل شده است نمی‌توانیم با دست خالی خدمات شایسته‌ای را به آنان ارائه کنیم.

وضعیت اقتصادی، خدمات شهرداری را کُند کرده است

شهردار اردستان با اشاره به میزان بودجه شهرداری اردستان در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: میانگین هزینه‌های جاری شهرداری اردستان شامل حقوق، هزینه نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات و... ماهانه یک و نیم میلیارد تومان است که در سال بیش از ۱۸ میلیارد تومان می‌شود، در صورتی که کل بودجه شهرداری ۲۴ میلیارد تومان است.

ایراندوست اضافه کرد: همچنین شهرداری موظف است سالانه بخشی از بدهی‌ سال‌های گذشته را تسویه کند که پس از آن مبلغی برای اقدامات عمرانی باقی نمی‌ماند.

وی درباره گلایه مردم درباره خاموشی و تجهیز وسایل پارک‌ها، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به وضعیت درآمدها، شهرداری تا پایان سال وضعیت روشنایی و تجهیزات ۳ پارک شاخص اردستان را بهسازی خواهد کرد.

به گفته شهردار اردستان افزایش قیمت برخی از کالاها و وضعیت اقتصادی، خدمات شهرداری به شهروندان را کُند کرده است و اگر وضعیت کنونی ادامه داشته باشد در ماهای آینده نمی‌توانیم حقوق نیروها را پرداخت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha