مجتبی شفیعی در گفتوگو با ایسنا، درباره لزوم اجرای پروژه بزرگراهی شهید متوسلیان، گفت: این پروژه همچنان در دست مطالعه قرار دارد؛ ولی با توجه به قطع شبکه بزرگراهی در این منطقه، باید فکری برای اتصال این شبکه بزرگراهی کرد و این یک نیاز برای منطقه است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مدل پیشنهادی برای اجرای این پروژه بزرگ، اظهارکرد: مدل پیشنهادی از سوی معاونت عمرانی، استفاده از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی در این پروژه است و با توجه به اینکه یک مجموعه در بخش خصوصی، پیشنهاد احداث این پروژه و اجرای آن را در قالب یک مدل مالی با مشارکت شهرداری و شهروندان ارائه داده است و در این مدل، تامین مالی این پروژه به این شیوه دیده شده، به نظر می رسد در صورت تامین مالی، انجام این پروژه بهتر از انجام ندادن آن است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شهر تهران در بخش حمل و نقل عمومی اولویتهای بالاتری نسبت به بزرگراه شهید متوسلیان ندارد؟ گفت: برخی از پروژهها شاید پیشنهاد بخش خصوصی باشد که به هر دلیلی نسبت به اجرای این پروژهها تمایل دارند، لذا ما نیز هیچ ممنوعیتی برای مشارکت بخش خصوصی نداریم.
به زودی پروژههای مشارکتی بخش خصوصی در شهر تهران اعلام میشود
شفیعی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگیها و برنامه ریزی های انجام شده ما به زودی مجموعه ای از پروژه هایی که می تواند با مشارکت بخش خصوصی در شهر تهران انجام شود اعلام و اطلاع رسانی خواهیم کرد و این مشارکت از سطح خرد تا کلان را در بخش های مختلف شهری اعم از شهرسازی، عمرانی، بافت فرسوده و ...، همچون مشارکت در پروژه های دوچرخه و موتورسیکلت های اشتراکی یا ساخت مترو را شامل می شود و نکته قابل توجه و جذاب در این بخش، تنوع سبد پیشنهادی بسیار زیاد در پروژه های مشارکتی شهر تهران است.
وی گفت: به عنوان مثال شرکت مپنا اخیرا اعلام کرده است که آمادگی دارد یک خط کامل را با سرمایه گذاری خودش در حوزه ساخت و تامین تجهیزات این خط مترو احداث کند.
انتهای پیام
نظرات