• سه‌شنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401030302141
  • خبرنگار : 50046

دستگیری سارقان غیربومی و کشف دخانیات قاچاق در بجنورد

دستگیری سارقان غیربومی و کشف دخانیات قاچاق در بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی از دستگیری سارقان غیربومی در بجنورد خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان شمالی، سرهنگ مقصود رستگار اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر تردد مشکوک ۲ نفر غیربومی در یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در بجنورد مراتب شناسایی و صحت و سقم موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا طی هماهنگی قضایی و در بازرسی صورت گرفته از محل اسکان متهمان، ۶ دستگاه گوشی پلمب با کارتن و ۲ نیم‌سکه بهار آزادی کشف که جهت بررسی بیشتر به پلیس آگاهی دلالت شد.

سرهنگ رستگار گفت: در تحقیقات تخصصی پلیس مشخص شد سارقان، گوشی و ۲ عدد سکه‌های بهار آزادی را با استفاده از کارت سرقتی خانمی به هویت معلوم خریداری نموده و در مجموع حدود ۱۶۰ میلیون ریال از کارت مذکور خرید کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی با اشاره به اینکه نامبردگان  که از استان‌های غربی کشور بوده و دارای محکومیت قضایی و تحت تعقیب از دادسرای شهرستان مشهد هستند، تصریح کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده به همراه مستندات به دادسرای مشهد معرفی شدند.

کشف بیش از ۲۹۷ میلیون ریال کالای قاچاق در بجنورد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان شمالی نیز در ادامه از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۲۹۷ میلیون ریال در شهرستان بجنورد خبر داد.

سرهنگ تقی توئی اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی کسب اطلاع در خصوص فروش دخانیات و مواد غذایی خارجی قاچاق دریکی از فروشگاه‌های سطح شهر بجنورد موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران پس از اخذ مجوز قضایی در بازدید و بازرسی از این واحد صنفی موفق به کشف تعداد ۳۷۵ پاکت انواع سیگار خارجی، ۴۵۰۰ گرم توتون و ۱۳۸ کیلوگرم انواع مواد غذایی خارجی فاقد گواهی بهداشتی سلامت و قاچاق شدند، افزود: در بررسی به‌عمل‌آمده ارزش این کالاها ۲۹۷ میلیون و ۲۹۵ هزار ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان شمالی با اشاره به اینکه متصدی این فروشگاه پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد، خاطرنشان کرد: پلیس با ورود هرگونه کالای قاچاق که به اقتصاد کشور ضربه میزند به‌ شدت برخورد کرده و از شهروندان انتظار داریم تا در صورت اطلاع از این‌گونه اخبار موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۷۸ رأس گوسفند قاچاق در بجنورد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان شمالی همچنین از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۷۸ رأس گوسفند قاچاق در شهرستان بجنورد خبر داد. 

وی بیان کرد: در پی اقدامات فنی و اطاعاتی مأموران پلیس امنیت اقتصادی و کسب اطلاع در خصوص حمل احشام قاچاق توسط یک دستگاه کامیون، موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران بلافاصله به محور بجنورد به شیروان عزیمت و پس از شناسایی و توقیف خودروی موردنظر در بازرسی از آن تعداد ۷۸ رأس گوسفند قاچاق فاقد هرگونه مجوز حمل از اداره دامپزشکی کشف کردند، افزود: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ توئی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف‌شده ۲ میلیارد و ۵۲ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال برآورد شده، از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا به ویژه اقلام ضروری خانوار، مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha