• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401023121124

تداوم روند کاهشی موارد جدید روزانه کرونا در فارس

تداوم روند کاهشی موارد جدید روزانه کرونا در فارس

ایسنا/فارس گزارش آماری وضعیت شیوع کرونا در استان فارس حاکی از تداوم روند کاهش تعداد مبتلایان جدید روزانه به این بیماری و ادامه روزهای بدون فوتی در این استان است.

گزارش آماری اعلام علوم پزشکی شیراز در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس، حاکیست که طی شبانه روز گذشته ۲۰ مورد بیمار جدید در مراکز درمانی این استان پذیرش و بستری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، تا صبح امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت، تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های فارس به عدد ۱۱۳ نفر کاهش داشته و از این تعداد ۱۰ نفر در بخش‌های آی سی یو، خدمات ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

گزارش وضعیت شیوع کرونا در استان فارس همچنین حاکیست که طی ۲۴ ساعت اخیر همانند دو هفته اخیر، هیچ مورد فوت ناشی از ابتلا به کرونا در فارس گزارش نشده و عدد کل فوت شدگان این بیماری همچنان ۸ هزار و ۳۶ نفر است.

برپایه این گزارش آماری، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا صبح آخرین روز از ماه دوم فصل بهار، دو میلیون و ۱۴۶ هزار و ۲۴۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۸ هزار و ۴۰۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۲۰ هزار و ۸۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

براساس این گزارش، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۷۷ هزار و ۴۳۵ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۱۵ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۲ هزار و ۱۵۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳۶۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha