• شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401022415901

معاون استانداری فارس خبر داد:

خرداد ساماندهی اتباع بیگانه در فارس شروع می‌شود

خرداد ساماندهی اتباع بیگانه در فارس شروع می‌شود

ایسنا/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اعلام کرد که از ابتدای خردادماه مبحث ساماندهی اتباع بیگانه ساکن در این استان شروع خواهد شد.

اسماعیل محبی‌پور با اشاره به اجرایی شدن طرح شناسایی اتباع بیگانه حاضر در استان فارس از اواخر فروردین ماه امسال، گفت: پس از پایان مرحله شناسایی، کار ساماندهی اتباع نیز از خردادماه آغاز خواهد شد.

به نقل از استانداری فارس، محبی‌پور اضافه کرد: این ساماندهی شامل تعیین تکلیف اتباع غیرمجاز و دسته بندی شهرستان ها برای مجاز و غیرمجاز بودن در پذیرش و حضور اتباع بیگانه است.

وی ادامه داد: هم اینک در ۹ شهرستان استان فارس، حضور، اسکان و اشتغال اتباع بیگانه، ممنوع است و پیشنهاد مدیریت استان افزایش تعداد این شهرستان‌هاست.

محبی‌پور تاکید کرد: اتباع بیگانه میهمان کشور ما هستند اما بنا نیست که صاحب خانه شوند و تمام عرصه‌ها را اشغال کنند و در این زمینه، مسئولان شهرستان ها باید کار را مدیریت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: استفاده کارفرمایان از اتباع بیگانه غیرمجاز یا اجاره ملک به این اتباع نیز تخلف است و با متخلفان برخورد می شود.

محبی پور، از شهروندان استان فارس درخواست کرد که هرگونه اطلاعات و اخبار در خصوص قاچاق، اقامت و اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز را اطلاع دهند.

معاون استانداری فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین و مقررات و کنوانسیون های بین المللی، به اتباع خارجی دارای مجوز اقامت، خدمات عمومی ارائه می دهد، اما اتباع خارجی نیز که به شکل غیرمجاز به کشور وارد می‌شوند باید کشور را ترک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha