• شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401022415375
  • خبرنگار : 50513

محاسبه هزینه برق ۱۱ هزار مشترک زنجانی‌ با کنتور هوشمند

محاسبه هزینه برق ۱۱ هزار مشترک زنجانی‌ با کنتور هوشمند

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: تا پایان سال ۱۱ هزار کنتور هوشمند در استان نصب می‌شود.

پیام جوادی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با هوشمندسازی کنتورهای برق، اظهار کرد: با هوشمندسازی کنتورهای برق مشترکان می‌توان گام بزرگی در مدیریت بار شبکه برداشت و با اجرای این طرح علاوه‌ بر کاهش چشم‌گیر تلفات شبکه توزیع برق بار شبکه را نیز هوشمند کنترل کرد. همچنین صرفه‌جویی در مصرف و قبض برق مصرف‌کنندگان و کاهش خاموشی از مزایای هوشمندسازی شبکه برق است.

وی افزود: با جایگزینی کنتورهای هوشمند، مشترکان می‌توانند در هر لحظه، میزان مصرف خود را بررسی و از آن اطلاع پیدا کنند و با نصب کنتورهای هوشمند به‌راحتی می‌توان به مدیریت بار شبکه اقدام کرد.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۷۶۴ کنتور هوشمند استان زنجان نصب شده است، ادامه داد: از این تعداد ۳۹۷ کنتور هوشمند طرح فهام ولتاژ اولیه، ۵۰۹۰ کنتور هوشمند طرح فهام دیماندی ثانویه غیرمستقیم و ۴۶۷۰ کنتور هوشمند طرح فهام دیماندی ثانویه مستقیم دیماندی در استان زنجان به بهره‌برداری رسیده است. همچنین سکسیونرهای کنترل از راه دور فعال استان نیز ۲۱۰ دستگاه است.

جوادی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شرکت موظف است کنتورهای مشترکان را هوشمندسازی کند و هوشمندسازی کنتورها برای مشترکان صنعتی، کشاورزی و مجتمع‌های تجاری در اولویت برنامه‌ها قرار دارد. همچنین پیرامون هوشمندسازی کنتورهای مشترکان خانگی نیز اولویت با مجتمع‌های بزرگ و برج‌ها است و تاکنون کنتور حدود ۱۰ هزار مشترک که در مجتمع‌های تجاری و خانگی ساکن هستند، هوشمندسازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان یادآور شد: تاکنون برای مشترکان کشاورزی ۶۰۷۸ دستگاه، صنعتی ۱۷۰۸ دستگاه، تجاری ۱۰۷۸ دستگاه، عمومی ۹۳۵ دستگاه و روشنایی ۲۱۷ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است. این در حالی است که تاکنون برای مشترکان کشاورزی ۶۲۴۴ دستگاه، صنعتی ۱۹۰۳ دستگاه، تجاری ۱۰۷۸ دستگاه، عمومی ۱۰۴۴ دستگاه، روشنایی ۲۲۱ دستگاه و ۱۸۰۹ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha