به گزارش ایسنا در این نشست که در محل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلالاحمر استان تهران برگزار شد ابتدا گزارشی از عملکرد جمعیت هلال احمر استان تهران، تاریخچه تاسیس، اسناد بالادستی، سطح بندی حوادث و اعلام هشدارها، تعداد پایگاهها در سطح استان تهران، ساختار و وظایف مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، فرآیندهای امداد و نجات و ساختار و وظایف سامانه ۱۱۲، ساختار و وظایف دیسپچ رادیویی و ...شرح داده شد و طی بازدیدی از مرکز تماس و فرماندهی جمعیت هلال احمر استان تهران سامانه و نرمافزارهای موجود معرفی و توضیحات مرتبط با نحوه عملکرد هر یک از آنها نیز ارائه شد.
در این نشست که با حضور مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و نمایندگانی از سازمانهای تخصصی از جمله فاتب، راهور، هلال احمر استان تهران، سازمان آتش نشانی، اورژانس تهران، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، دانشگاه علوم توانبخشی، سازمان بهزیستی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم توانبخشی برگزار شد، حاضران درباره موضوعاتی از جمله مدیریت منابع، لزوم وجود ادبیات مشترک در خصوص سطح بندی حوادث بین سازمانها، نحوه به کارگیری داوطلبان با توجه به دورههای تخصصی گذرانده و درجهبندی آنها، لزوم و اهمیت ثبت آدرس بر اساس تماس دریافتی و ... به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این نشست قرار شد جلسهای برای بررسی طرح تعیین سطح بندی حوادث مشترک برای سازمانها با حضور تمامی دستگاههای ذیربط تشکیل شود و جمعیت هلال احمر استان تهران تعداد تماسهای دریافتی ناموفق (مزاحم) را در سامانه ۱۱۲ به تفکیک روز، ماه، سال برآورد کرده و نتایج آن را ارائه کند.
همچنین مقرر شد موضوع بررسی ساز و کار و تشخیص موقعیت مکانی تماس گیرنده از طریق تماس دریافتی در کارگروه ارتباطات مطرح شود و نیز ساز و کار تجمیع بانکهای اطلاعاتی سازمانها و تولید فرم واحد به منظور بهرهبرداری سراسری دستگاههای ذیربط بررسی شود.
انتهای پیام
نظرات