• دوشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401021207824
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد:

آغاز تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در اردستان

آغاز تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در اردستان

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تزریق دُز چهارم واکسن کرونا برای واکسیناسیون گروه‌های واجد شرایط در این شهرستان آغاز شد.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ابلاغیه وزارت بهداشت به مراکز بهداشتی، جزئیات تزریق دُز چهارم واکسن کرونا برای گروه سنی بالای ۸۰ سال و کادر بهداشت و درمان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تجویز نوبت چهارم واکسن کووید ۱۹ برای گروه سنی ۸۰ سال به بالا به فاصله حداقل ۴ ماه از نوبت سوم باید باشد، افزود: توصیه می‌شود کارکنان بهداشت و درمان نسبت به دریافت نوبت چهارم به فاصله حداقل ۶-۴ ماه پس از نوبت سوم اقدام کنند. نوع واکسن نوبت چهارم، ترجیحاً با پلتفرم مشابه نوبت سوم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان درباره لزوم تزریق دُز چهارم واکسن کرونا، تصریح کرد: جهت تقویت سطح سیستم ایمنی افرادی که به لحاظ سنی و موقعیت شغلی در حساسیت بالایی قرار دارند به نوعی تداوم سیستم ایمنی بدن افراد خواهد بود و این احتمال وجود دارد که با نظر کمیته فنی وزارت بهداشت دیگر گروه‌های سنی نیز واکسن تزریق کنند.

ذبیحی با اشاره به اینکه افراد ۸۰ سال به بالا و همچنین کادر بهداشت و درمان که چهار ماه از تزریق دُز سوم آن‌ها گذشته باشد از امروز می‌توانند با مراجعه به مراکز انجام واکسیناسیون نسبت به تزریق دُز چهارم خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۹۶۰ نفر در گروه سنی ۸۰ سال به بالا، تعداد ۴۸۹ نفر کادر بهداشت و درمان و ۸۶۹ نفر افراد با بیماران زمینه‌ای افرادی هستند که باید دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در شهرستان اردستان به یک ثبات رسیده است، گفت: مردم باید مراقب باشند تا شاهد افزایش مجدد موارد ابتلا نباشیم و بهترین راه نیز تزریق واکسن دُز سوم و واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: تاکنون واکسیناسیون نوبت اول ۹۷ درصد، نوبت دوم افراد ۱۲ سال به بالا ۸۸ درصد و واکسیناسیون گروه سنی ۱۸ سال به بالا در نوبت سوم ۵۸ درصد در این شهرستان صورت گرفته و واکسیناسیون نوبت اول افراد ۱۲ سال به بالا ۹۵ درصد انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha