• سه‌شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1401020603360
  • منبع : باشگاه دانشجویان

معرفی گرایش‌های ریاضی مالی و ریاضیات زیستی

معرفی گرایش‌های ریاضی مالی و ریاضیات زیستی

انجمن‌های علمی دانشجویی ریاضی مراکز آموزش عالی فرهنگیان بابل و قائمشهر جلسه مجازی معرفی گرایش‌های ریاضی مالی و ریاضیات زیستی را برگزار می‌کنند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این جلسه با حضور دکتر عبداللهی ـ دکترای ریاضیات کاربردی و مدرس دانشگاه، چهارشنبه هفتم اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برپا می‌شود.

تاریخچه ریاضیات مالی، معرفی انواع معادلات ریاضی در ریاضیات مالی، مسایل مورد پژوهش در ریاضیات مالی، مثال‌هایی از کاربرد ریاضیات در دانش مالی، بازارهای مالی و ریاضیات، تحصیلات دانشگاهی در رشته ریاضیات مالی و بازار کار آن، کارشناسی ارشد ریاضیات مالی، برنامه درسی ریاضیات مالی در دوره ارشد و دانشگاه‌های دارای گرایش ریاضیات مالی در مقطع ارشد، عناوین مطالبی است به منظور معرفی گرایش ریاضی مالی ارائه می‌شود. 

همچنین تاریخچه ریاضیات زیستی، معرفی رشته ریاضیات زیستی، مدل‌های ریاضیات زیستی، روش ریاضی در زیست شناسی، حوزه‌های تحقیقاتی ریاضیات زیستی، معرفی کارشناسی ارشد ریاضیات زیستی و سرفصل و واحدهای مربوط نیز مطالبی است که در بحث معرفی گرایش ریاضیات زیستی مطرح خواهد شد. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شناسه‌های @math_admin_mz و @Math_admin_hkh پیام دهند.

گرایش ریاضی مالی، رابطه‌ی نزدیکی با رشته‌ی اقتصاد مالی دارد. در اقتصاد مالی بیشتر مباحث تئوری مطرح است در حالی‌ که در ریاضی مالی به مدل‌های ریاضی وعددی در تجربه‌های عملی توجه می‌شود.

گرایش ریاضی زیستی به عنوان یک میان‌رشته بین ریاضی و زیست‌شناسی مورد توجه بسیاری از دانشمندان و بزرگان این دو رشته قرار گرفته‌ است. تحقیق در این رشته مستلزم داشتن اطلاعات کامل در یکی از گرایش‌های ریاضی و شناخت مساله زیستی مورد تحقیق است. هدف کلی این رشته استفاده از تکنیک‌ها و ابزار ریاضی برای یافتن مدل و بررسی مسائل زیستی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha